Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 10. januar 2012

Nyårs oppdatering -ny hytte?

Det er mye som skjer i det nye året og bloggingen har det blitt så som så med.
Gutta er tilbake i skole og barnehage, snøen laver ned og aking og utemoro står titt og ofte på programmet, jeg har prøvd meg enda en runde mot det å bli brunette, det er løpekonkurranse blandt Endomondobrukerne og vi driver og lukter på et fritidshus...


Løpetur forrige fredag i Lillomarka, Solemskogen og ned Grefsen
Hardpakka lysløpe hadde jeg helt for meg selv i sola


Lille Helmer med det kule håret,
hunden til frisøren min Therese


Brunette?



Tjoka fullt på skøytebanen på Vålerenga sist søndag

Vi har i grunn alltid hatt lyst på hytte. Et sted der gutta kan føle tilhørighet, der vi kan sette igjen tingene våre, ta med oss venner på besøk og styre og ordne som vi vil.
Og i nyttårshelge slo tanken rot da vi så at et hus/hytte oppi bakken ved Silje og Bent var til salgs. Her i Oslo bor vi fint i en leilighet, men har liksom savnet tomt, hage, uteplass og roen ved å kunne løpe ut og inn. Så nå, istedenfor å se etter større bolig i Oslo, ser vi altså etter fritidsbolig i Osen.
Osen ligger i Østerdalen, 2 1/2-3 timer å kjøre opp, deilige Osensjøen med hvit sandstrand og båtliv med fiske om sommeren, lange løpeturer i skog og mark (må løpe fort da, så myggen ikke biter), bær og jakt på høsten og ny alpinbakke på Furutangen, 8km opp i dalen om vinteren samt flotte langrennsløyper og flere lysløyper. Og så har vi jo gode venner i Osen og gutta lekekamerater.
Herligheten finner man i skogen ved å kjøre til Elverum, Rena og så 30 minutter i retning Trysilfjellet, 400 meter over havet.

Hytta ved Silje og Bent var et høl. Gammel og fæl og der var virkelig ingenting gjort siden den ble bygget på 50-tallet. Vannlekkasjen og råten under badekaret der man nesten kunne ta på badekaret fra kjelleren fikk oss til å tenke tanken at det badekaret fort og uventet kunne havnet en etasje lenger ned. Huset er ikke veldig dyrt, men tror nesten man må rive hele greia og da blir det en dyr tomt.
Men vi så et hus til. Et koselig bolighus over 2 etasjer med kjeller. Det ligger på andre siden av stranda, har flott utsikt, 4 soverom, nytt bad og er akkurat passe velpleid for oss. Så nå er vi i nær kontakt med banken (som jo inntil videre vil kunne bli medeiere) og tror vi går for dette prosjektet.
Kanskje det blir påske i Osen?

Får ikke lastet inn bilder, men dersom dette prosjektet går i boks lover jeg plenty av oppdatering :o)

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Kom igen! Köp! Nu har ju jag köpt skidor och behöver motivation. Mycket motivation, för frälsningen lär nog dröja...

Ingunn sa...

Bare vent til solen stiger opp over Sognsvann og bursdagsbarnet smiler fornøyd opp til sin mor. Kjøp så en kvikk lunsj og ta en laaang pause, mens 7 åringen kan suse avgårde;) Gratulerer med Arvid, 7

Anna sa...

Hva er denne iveren med å bli brunette? Er det ikke sånn at blonds have more fun? (sier en som gikk fra blond til brunette og prøver nå desperat å reversere det. Pelsvest neste...)
Hytte er voksent!Men som du sier, det er fint med sitt eget, ikke bare på besøk på forledre/ andres. Og når man bor i byen i leilighet, kan man jo "unne seg" litt mer space.Bare se på meg, bor "på landet" og lever stadig i håp om kolonihytte i byen.