Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 8. mars 2011

Garmin Forerunner 305

For de 5 prosentene som skjønner hva overskriften betyr -jippi! For de 95% andre er det absolutt ikke noe stort tap å ikke vite hva dette er. Men det er altså en GPS-klokke som måler hvor langt, hvor fort, hvor høyt og hvor mange kalorier som tilbakelegges når man er ute på løpetur.
Min marathonvenninne hadde vunnet en (!!!!!! -sier jo litt om hvilket nivå vi snakker her) og hadde en fra før. I tillegg fikk hun den nyeste varienten 405 av mannen til jul, så hun trengte ikke denne lenger.
SÅ NÅ HAR JEG FÅTT DEN!
Og som det konkurransemennesket jeg er tror jeg dette er det som skal til for at jeg skal kunne få noe moro ut av løpinga og fortsette med det. For jeg synes fortsatt det er kjempekjedelig og trenger noe å pushe meg med. Til nå har tallene på tredemølla dyttet meg framover og jeg ser fram til tøffe turer i det blå med denne klokka som viser meg pulsen min og hvor fort jeg løper (kan ikke daffe rundt og lukte på blomster lenger da, da må jeg løpe fort og lukte på blomstene ;o) ).
Totally housewife; shopping, going to cafès and having all the running epuipment...


Nå ligger min Garmin til lading og jeg kan nesten ikke vente med å komme meg ut...

1 kommentar:

Anna sa...

Üüü, en multisportklokke av verstingslag, det får en si. Nå er det bare tiden og veien til ditt første (halv) maraton. Her kommer link til FIRST programmet: http://www.furman.edu/first/fmtp.htm

Du finner et program: hel/halvmaraton, 10 km, og tar utgangspunkt i din beste 5 km tid.

Utifra tabell finner du ulike løpehastigheter som da er tilpasset din form, og bruker disse i de ulike løpeøktene, 2-3 pr. uke. Det er typisk èn intervall, en terskeltrening (passe fort og langt) og en langkjøring.

Good luck!