Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

lørdag 19. mars 2011

Jarle 38 år

Hurra for deg! Nå er det tidlig tidlig her og jeg er oppe med gutta. Vi skal lage frokost og kaffe på senga. Har også en ostekake jeg håper er god. Den ser ihvertfall fantastisk ut med masse frukt på. Ingen planer enda for dagen. Men 10 dagers varsel med regn gjør noe med entusiasmen.

Vel. Nå er klokka fem på tolv og ikke lenge igjen av dagen.
Vi dro til San Francisco etter koselig frokost.


Glemte å servere kaka så den har Jarle og jeg nesten spist opp nå i kveld. Antall fruktbiter fortært per munnfull veide opp for bit av tung, jummi, deilig ostekake og ikke snev av dårlig samvittighet. Ikke for de to ølene heller, eller pizzaen eller vaflene på Sjømannskirken. Fantastisk å trene så masse altså.

Annenhver lørdag arrangeres en barnesamling ved den norske Sjømannskirken. Vi kom litt sent, men akkurat tidsnok til å få prata litt, spist risgrøt og vafler og bli kjent med noen nordmenn. Ungene syntes det var kjempefint å snakke norsk med andre enn oss og Fredrik fikk litt Star Wars prat med Julian på åtte fra Bergen. Dro videre til et museum som heter Ripley`s sammen med familien til Julian. Et "tro det eller ei" museum. Greit nok tidsfordriv i regnværet, men "Rippa off" følte vi oss etter å ha lagt inn 60 dollar for herligheten. 

Fin dag og koselig feiring av mannen i mitt liv.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer så masse med dagen til Jarle!!!:) Klem fra oss i Lyngdal. -Katrine

Anonym sa...

Jippi jeg fikk endelig til å kommentere:)

Astri Hildrum sa...

Gratulerer med dagen til kjære bror, håper det blir en flott bursdag! Må ha en liten fellesfeiring her når dere er tilbake!!!!!!!

Skal gjøre et nytt forsøk på å få dreis på Skype her snart, skjønner ikke helt hvorfor det ikke funker (er i ferd med å bli gammel, dataskrekk på vei?). Kakene dine pleier å bli bra, så det gikk nok kjempefint.

Charlotta sa...

Stort grattis på födelsedagen, Jarle! Svenskarna i Opplandsgata 17 hurrar för ännu en Hildrum. En mycket vacker dag här i Norge. T.o.m. lite vår i luften idag.
Vi har faktiskt firat Irlands nationaldag, St. Patricks day, idag - lite försenat, ja. Men irarna ville väl ha fri till att dricka guiness(?) i lugn och ro och fick tillåtelse att vandra ner Karl Johan och fira på Universitetsplatsen. Arvids kompis Frimann är halvt ire, så vi blev tillfrågade om vi hade lust att paradera med honom och hans familj. Men grönt toalettvatten såg vi inte så mycket av. Det imponerade mycket på Frimann för övrigt.
Ha en rikigt fin födelsedag!
Varma hälsningar
Jarl, Arvid och Charlotta

Anonym sa...

Gratulerer med dagen fra odden også! Har sendt mail, men lurer på om vi har feil mailadresse. Når er dere på Skype? Vegard & silje

Kaptein Kayser´s Cabin sa...

Gratulerer til både Jarle & Fredrik som har hatt bursdag. Hilsen fra Torstein & Sunniva i Bergen hvor det også er meldt regn de neste 9 dagene. Her har vi det som fisken i vannet, men vi har heldigvis ikke breiflabb overalt:)

Anna sa...

Grattis til mannene. Vi begynner likso å bli godt voksne nå. Men det er jo bare "utenpå".
Jeg kommer til NY i juni. Et lite forbehold er skatteoppgjøret som kommer til uka, men regner ikke med noen store ovveraskelser der. Tjohoo, NY here I come! (jeg fikk jobben, men det er litt hemmelig...)

Anonym sa...

Nå bestiller vi billetter til SF!!! Siste halvdel av mai. Deretter direkte til NY mini;)
Hilsen Oddengjengen

Ingunn sa...

Takk for alle gratulasjonshilsner som har kommet i løpet av dagen. Kjempekoselig!

Tale sa...

Opsann !! Ikke fått med meg at det har vært en bursdag til ! Gratulerer med overstått Jarle :o)