Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 29. november 2011

Jeg besto!

Jeeyy!
I august var jeg på 24 timers kurs i Bodypump. Jobber som instruktør på 14. året og SATS valgte i mars i år å ta inn LesMills konsepter med Bodypump som et styrkealternativ til våre først Styrketimer og senere Powertimer.
Så da var det bare å henge seg på. Trente denne timen stort sett to ganger i uka i hele USA-perioden (for nye lesere kan nevnes at vi bodde rett sør for San Francisco i 7 måneder fram til aug i år, derfor Golden Gate bridge etc på bloggen).
For å bli sertifisert må man filme seg selv mens man underviser timen, med minst 5 deltakere og uten å pause filmen eller sette sammen flere deler. Man blir så vurdert ut i fra om man har lært seg timen utenat og kan koreografien (timen er videostyrt og man skal gjøre 100% det samme som er i programmet), man skal time alle beveglser til musikken, gjøre alle øvelsene helt korrekt (noe SATS instruktører har hatt litt problemer med da vi på Styrke og Power utførte øvelsene og instruerte dem litt anderledes enn LesMills gjør), man skal fortelle korrekt hva man gjør og hva som skjer og helst ha litt magic på timen også. Uhhhhh

Filmingen var forferdelig, hater å stå foran kamera.
For vel en uke siden fikk jeg endelig streamet filmen over til LesMills, 2 dager før fristen for innsending gikk ut.
Pulsen økte drastisk da jeg allerede etter 6 dager fikk mail tilbake. Men som jeg allerede har fortalt så kom det godt nytt i inboxen. Så nå er jeg sertifisert og kan ha bodypumptimer hvor som helst i hele verden. Så hvis det blir tur tilbake til USA så kan jeg ta meg en liten bijobb :) Vi får se




4 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer! Så flink jente :D

Klem Siri

Anna sa...

Klabern du besto! Gratulerer... er du forresten hjernevasket av Bodypump og Les Mills nå, eller tenker du at"alt var ye bedre før i tiden"?

Endorfinlykke sa...

Grattis, flinka! Kan du ikke ta noen BodyPump-timer på Sats Hauketo? Jeg lover å komme!! :)

Ingunn sa...

Takk og takk! Er veldig glad jeg slipper den påkjenninga det var å filme igjen!

Anna: det kan jeg ikke svare på her ;)

Marit: hvis noen spør meg om å ta timer på Hauketo skal jeg vurdere det, lover. Og så får jeg poste det her så jeg vet du kommer ;) Ellers er du jo hjarteleg velkommen til Kampen da, både hjerterom og husrom der. Tirsdager klokka 20, du kan løpe/sykle ned som oppvarming...