Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

lørdag 3. desember 2011

Hjemme alene

Det er lørdag og fra at dette lenge var helgen da Jarle skulle på julebord både fredag og lørdag og jeg skulle ha barn både morgen og kveld ringte plutselig mamma og lurte på om hun ikke kunne låne smågutta for baking og grøtspising. Og å låne bort gutta en natt er ganske så godt.
Orken til å finne på de store sprellene var i grunn fraværende (skal til London med jentene neste helg..), så planen ble å ta det som det kommer. Av og til er det godt å bare slappe av og få sovet lenge og uavbrutt.

Tok med minsten på SATS Storo. Han synes det er så stas. Og jeg må jo bare utnytte meg av dette så lenge han synes det er gøy. Etter time i sal/barnepass tusler vi litt rundt i butikker -kjøpte i dag kule pepperkakeformer som skulle brukes hos Moa, og så går vi på cafè. Teodor vil helst på MsDonalds hver gang og jeg vil helst ha grovbrød. Vi møtes ved å kjøre annenhver.

Klokka 16 var de håpefulle avlevert (inkludert mannen) og jeg dro på shopping/vindusshopping. Tar tid å tenke ut julegaver og jeg liker å kikke og se hva som finnes.
Hadde også planlagt å kjøpe en refleksvest som ikke henger og slenger og måtte (??) innom sporten. Endte opp med denne kule vesten og ullunderbukse, blir så kald på rumpa når jeg løper..


Gleder meg til løpetur i morgen og håper på sol, sol, sol
Vet ikke om det synes på dette bildet som via overføringer til blogg har blitt ganske mørkt, men det ser ut som den har gylf, til tross for at dette er en jentemodell. Neida, det er ingen gylf, men en vindstopper...??? Vindstopper? Er jeg helt ute eller? For jeg skjønner rett og slett ikke helt hva den funksjonen skal være god for..

Og i kveld er jeg altså helt alene hjemme. På vei hjem fra shopping ringte jeg sushien på Vålerenga og hentet hjem godtallerkenen du ser lenger ned på siden. Og JAMMI!!! Never Forget Sushi i Strømsveien har fantastisk god sushi og er virkelig verdt et besøk. På bildet ses 12 av mine favorittbiter; shrimp tempura. Varme og sprø. Mmm
Og etter Sushien ble det håndballkamp (ikke så stas da Norge tapte), seigmenn, sjokolade og potetgull. Kan jo ikke akkurat si at musene danser på bordet når katten er borte, men raide skapet, ja det har jeg fått til.


Mmmmmmm


Ellers er hverdagen også i desember tett og enda tettere enn til vanlig. Men innimellom har vi allikevel tid til både pynting og juleforberedelser.
Litt julestemning med pepperkakebaking og glade gutter


Begynner å komme i julestemning jeg, selv om snøen lar vente på seg.

God jul!


3 kommentarer:

Endorfinlykke sa...

Tenk at det fins kule refleksvester!
Sånn ulltruse vil jeg også ha, og løper man fort nok har sikkert vindstopperen effekt :)

Ingalill. sa...

Vindstopper er jo perfekt, kanskje enda mer perfekt på lårene, men de har sikkert laget den med gode intensjoner og likhetsånd.
Må gutta beskytte juvelen med vindstopper, kan vel vi også??

Ingunn sa...

Hei Marit! Ja, den er faktisk ganske kul den refleksvesten. Men det beste er at den sitter trangt slik at den ikke vifter rundt omkring.
Ha, ha, lurer på hvor fort man må løpe jeg da, og på hva slags effekt som da vil komme. Men varmt og godt var det.

Ingalill: Ønsker meg tights med vindstopper på lårene til jul, for all verdens ull og bomull hjelper ikke når det sniker seg kald vind inn på lårene, pleier å være helt marmorert når jeg kommer inn for tiden. Og ja da, likesstilling liker vi jo absolutt. Men guttas juveler er vel noget mer utsatt enn våre. Vi trenger jo ikke susp heller?? Men uansett, lenge leve gode intensjoner og kjempefin lilla ullboxer :o)