Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

fredag 8. juli 2011

Bytte av sko og blåfredag..

Dagen startet med at Jarle bråvåknet kl 8.45. Han skulle i et møte klokka 9, Fredrik skulle vært på camp 8.45, Teodor skulle i barnehagen og jeg på trening kl 9.30.
Fantastisk deilig å sove lenge og jommen klarte vi ikke å snu oss rundt, få på klær, inn med frokost, matpakke til Fredrik og alle kom seg på det de skulle uten de store forsinkelsene.. Utrolig!!


Fredrik sammen med en av instruktørene på Campen.
Begge stiller i batikk t-skjorter som de selv lagde på onsdag. 

Fredrik hadde sin siste Campdag og kan nå crawle, har begynt med ryggsvømming og er visselig klar til å begynne med brystsvømming. Siste svømmeøvelse etter det ville vært Butterfly, men det får bli om vi en gang kommer tilbake til statene.

På ettermiddagen dro vi på besøk til en kollega av Jarle som bor på Stanford West, et leilighetskompleks vi gjerne skulle ha bodd på, men som ble i overkant dyrt med 4000$ i måneden for 3 soverom. Vi tilbragte ettermiddagen ved bassenget der sammen med en finsk familie som har to jenter på 7 og 10 år og denne finske kollegaen som bor der. Etterpå dro vi til en restaurant som heter California Cafe. Det er alltid spennende å se om gutta er i restaurantmood eller ikke. Og det var de i dag. Hadde en veldig hyggelig middag med god mat og deilig vin. Gutta fikk en barnemeny der fatet var delt inn i 5, et rom med pommes frites, et med en miniburger, et med oppkuttet melon og et med oppkuttede grønnsaker. I midten var det dip. Gutta rensket tallerkenen og var meget fornøyde med bevertningen. Veldig smart påfunn. Deilig å kunne være ute til kl 22 uten at det blir grining eller bråk.
Fornøyde og mette vendte vi nesene hjem

Trening
Jeg kom meg omsider på Bodypump etter en hektisk morgen og barneavlevering, snek meg inn og var støl som fy etter Camp24 timen jeg var med på i går. Trening kroppen er vant til blir man nesten ikke støl av, mens med en gang man finner på noe nytt kjenner man (ihvertfall jeg) godt at jeg kanskje ikke er i så god form som jeg tror og muskler som ikke har vært så godt aktivert på en stund skriker og knaker de påfølgende dagene.

Forrige uke kjøpte jeg meg nye løpesko, et par fine Adidas. Jeg prøveløp dem et par ganger og fikk veldig vondt på utsiden av stortærne. På mandag hadde jeg store træler på begge tær og en kjempeblemme på høyre stortå. Hele natta lå meg med verkende tær og var sååå skuffa over at de nye skoene allikevel ikke var drømmeskoene. Dama i butikken sa jeg kunne komme tilbake om det var noe galt med skoene, men hvem er det som liker det da?? Å gå tilbake med småmøkkete sko og ødelagt skoboks og si at man vil ha nye?
Jeg grua meg masse, men bestemte meg for å bite i det sure eplet og ta det i dag mens jeg hadde barnefri.
Møtte på en ung kar som vippet så mye med det ene benet at jeg var usikker på om han fulgte med på hva jeg sa. Han satt uten å si noenting og vippet med foten og kikket på blemmen og de vonde tærne mens jeg bablet i vei om gamle sko og pronasjon og tidligere filming av løpestil  og bla bla bla. Da jeg etterhvert ble stille, gikk det kanskje 10 sekunder før han sa noe. Jeg tenkte at han kanskje ikke kunne noe om sko, eller ikke hadde peiling på hva jeg snakket om eller at det faktisk ikke finnes noen sko som passer for sånne rare føtter som mine. Men så ble det fart på ham. En smalere sko, bedre støtte på innsiden og god demping. Han mente selv han kunne gjort en blindtest på alle skoene de hadde og kunne også stort sett fargen på alle tidligere modeller... Løpegeek?
Endte opp med Mizuno Wave Inspire 7.
Jeg synes det er vanskelig å avgjøre i butikken om skoene er gode eller ikke, men de kjippet ikke i helen, god plass til tærne, ikke noe trykk mot blemma på høyrefoten, god demping, pronasjonsankelen min føltes god og rett og igjen gleder jeg meg veldig til første løpetur, det blir lørdag morgen :o)

Mizuno Wave Inspire 7

7 kommentarer:

Nina sa...

kan tenke meg at hjetepumpa jobbet fort den morningen :-) Men er utrolig hvor effektiv en kan være når en forsover seg.
En ting som jeg lurer fælt på. Forstår barna dine godt engelsk?

Frk. Løpeskjørt sa...

Sko som ikke passer helt er kjipt. Godt du fikk byttet. Jeg har hørt bare bra om Mizuno, så kanskje det er de perfekte skoene for deg også?

Ingunn sa...

Nina: Fredrik 6 år har nå samtaler på engelsk. Han skjønner også stort sett hva som skjr på barnetv og spør innimellom om enkeltord han ikke forstår. Teodor 4 år har det tatt lengre tid med og det har derfor blitt en del frustrasjon etc i barnehage. Men nå skjønner han masse og har også begynt å prate, men for ham har det tatt nesten 6 måneder...
Tone: Ja, nå har jeg jo to Mizunosko og håper jeg nærmer meg et superpar for mine føtter. Hadde vært greit å finne ut før vi drar, den nye skoen koster 90$ = ca 500NKR. Kunne gjerne kjøpt fler jeg om de er supergode.. ;o)

Frk. Løpeskjørt sa...

Ooooh, jeg misunner deg prisene i USA altså!
Jeg så på Running Warehouse at den nye modellen av Asicsene jeg hadde i fjor, kostet ca 900 kr der, inkl frakt, moms, fortollingsgebyr - ALT. Her koster de ca 1800,-. Enkelte modeller er det enorm prisforskjell på altså.
For 500 kr paret er det jo bare å hamstre inn - OM det er de perfekte sko. :o)

Ingunn sa...

Nettopp, OM det er de rette skoene. Det er lørdag morgen nå, lett overskyet og nå skal jeg bare spise litt og komme meg ut :o)

Anna sa...

OMG, kan tenke meg blodtrykk fra 0 til 100 når man bråvåkner sånn. Men det er utrolig hva man får til bare man kaster seg rundt.
Artig beskrivelse av han i butikken, og veldig bra du fikk bytta. Jeg har Wave Inspire 11, og synes (etterhvert) at de er veldig gode. Litt belmmer må man regne med av nye sko, men værkende tær blir litt i overkant!

Silja sa...

Det viktigste er jo at du finner en sko du liker og er fornøyd med! At man må regne med en liten innkjøringsperiode, ja, men man kjenner som regel ganske fort om det er en sko som lar seg løpe inn eller ikke.... ;-) jeg har et par i kolleksjonen min som ikke blir løpt så mye med for å si det slik, skulle gjerne habytta de gitt ;-)

Like forøvrig ordet "restaurantmood"; kjenner følelsen!! Det er jo alfa og omega om gutter i i rikitg eller feil mood :-)