Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

onsdag 6. april 2011

Svømmeevaluering

I dag skal Fredrik på svømmeevaluering. Dvs at de i byen vår, Menlo Park, har svømmekurs som starter 4 ganger i året og går over 10 uker. Gruppene settes sammen etter nivå og ikke etter alder og i dag skal vi altså finne ut hva poden kan. Han svømmer som en fisk under vann, men med hodet over vann er det litt mer trøblete. Vi har jo basseng i hagen så jeg håper begge gutta kan lære å svømme mens vi er her. Teodor stiller på nivå 1 uansett og trenger ikke evaluering. Han er satt på venteliste for det er fullt. Æsj.





Trening
Trener fortsatt mange ganger i løpet av en uke, men tempoet er litt lavere. 2x Yoga, 2x Bodypump. Det blir en del løping, men føler jeg har stagnert litt der og mister derfor litt motivasjon. Er ikke like obsessed på å løpe en mil hver gang og klarer ikke få opp tempoet. Men jeg fortsetter i mitt rolige joggemodus, satser på intervaller på mølla og håper farten kommer på sikt. Som Anna kommenterte ble det kanskje litt vel mange kilometer i mars i forhold til februar og jeg tror kanskje det er grunnen til at det går litt tregere nå.
Har forresten forsøkt å fylle på med energidrikk underveis, hvis Gatorade går under den kategorien. Har ikke fått magetrøbbel av den i hvert fall.

Yoga er morsomt. Instruktøren er kjempeflink og er veldig "hands on". Jeg har drevet med forskjellig type trening i veldig mange år (selv om de siste årene har vært heller beskjedne hva gjelder mengde) og jeg er veldig bevisst på holdning og hva som skjer med kroppen når jeg belaster sånn og slik. Og der sto vi i "hunden med ansiktet ned" og jeg var overbevist om at ryggen var strak, magen mot lårene og haka inn. Og så kom han og trykket i korsryggen og ja da, det var visst litt å gå på gitt. Hamstrings knirket litt og lurer nok litt på hvorfor de plutselig skal dras slik i, "Ække vant til det, liksom".


Og så en posisjon jeg ikke aner navnet på. Vi lente oss langt fram over det ene benet, en arm under og vred og knøt og sto der -lenge. Og så sier han "og så går vi ut i hunden -så grasiøst vi kan". -Hallo!!! Jeg var glad jeg ikke falt. Og etter å ha vært sammenfiltret i flere minutter er ikke kroppen min særlig grasiøs -uansett hva den hadde blitt bedt om å gjøre. Og etter det skulle vi prøve å ta foten bak hodet. Det var heldigvis en spøk og ikke noe han mente vi skulle få til gang nr 3 med Yoga.

Hva været gjelder ser jeg forresten at vi tangerer neste uke. Det blir kaldere her og dere hjemme i Norge (Oslo i hvert fall) ser ut til å gå en fin uke i møte.
Det passer egentlig bra, så lenge været blir bra igjen til vi får besøk av pappa og min søster Tonje i påsken :o)

5 kommentarer:

Anna sa...

Yoga er undervurdert! Og kanskje du kan lære deg noe du utifra dette blogginnlegget trenger litt av: tålmodighet:-) Kroppen gir deg fresmkritt når den er klar, ikke nødvendigvis når du vil. Manglende progresjon er kanskje bare en test på om du virkelig vil det, om du er standhaftig. Og det er du jo, sånn som jeg kjenner deg.

Charlotta sa...

Yoga är toppen! Gjorde det varje dag när jag var gravid, sen blev det si och så... dessvärre! Konstant avbruten av sjukdom, jobb eller min egen lathet... Nu är nano-midas täckt av elveblest pga penicillinreaktion! Men stafylokockerna vann vi över, för denna gång!!! Veni, vidi, vici!!!
Håll ut med löpning, frue! (Annars publicerar jag bilden med rosa kockhatt.. hi, hi!)

Ingunn sa...

Ja, Yoga er kjempedeilig. Jeg puster og svetter og vrir. Og føler meg veldig fresh (svett og fæl, men fresh) når jeg går ut derfra.
Charlotta: dersom brennkoppene kommer tilbake kan man bytte antibiotika siden poden nå fikk elveblest av Penicillin.
Og bilde av den rosa kokkehatten kan godt forbli upublisert, så jeg lover å fortsette prosjektet ;o)

Charlotta sa...

Som på beställning, ringde de från Sats (herregud vad man får dåligt samvete då!!!) nu på eftermiddagen. Så nu har jag möte på måndag och då ska jag fråga bl.a. om jogging, skor o.dyl. Satsar på att köpa joggeskor i Sverige nu i påsken (norska kronor i mitt hemland är ju nästan som guld...). Och där ska jag också äta skumbananer och sega kolaflaskor, för det längtar jag efter! Mums!!!
NanoMidas elveblest är en smula blekare nu, tack vare Zyrtec-mixtur. Stackars liten unge - arg som ett bi är han, vilket ju är en förstålig reaktion då man har hela kroppen full av ett rosa-psykedeliskt mönster (inte blir mammas migrän bättre av att se på det heller!). NanoM ska ta ett blodprov när allt är över (för denna gång!) för att se vilket typ av penicillinallergi han har.
Kram

Unknown sa...

Veldig glad i yoga selv, men etter sist time har det blitt en pause gitt. I en stilling som jeg ikke hadde anelse om at jeg kunne komme inn i sa kneet mitt knææææs. Vet ikke helt hva som skjedde men har uansett tatt en pause fra yogaen og den berømte "lotus" stillingen. knærne mine nekter..hehe.