Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

søndag 4. desember 2011

Søndagstur til Drøbak

Gutta ble levert på døren litt før kl 13, ferdig utekledd og med hver sin youghurt i hånden. I en boks hadde de også med pepperkaker med MASSE melis. Deilig å være liten gutt.
De måtte kaste i seg youghurten før turen gikk til Drøbak og svigersland. Møtte dem halvtilfeldig i byen og rakk akkurat to båten ut til Oscarsborg. Været var fantastisk med noe sol og ikke altfor kaldt. Guttene har vært her flere ganger før, men dette var min første tur ut til Kåøya. Fredrik kan mye av historien rundt Blücher og kan fortelle meg om kanoner og krutt. Og det var veldig stas å klatre på de store kanonene. Kan absolutt anbefales som turdestinasjon med barn. I kafeen var det også helt ferske boller og liten tur i tunnelene fikk vi også.


Svigers og gutta

Det var julefeiring der i dag og stedet ble etterhvert fylt opp av store og små. Vi skulle egentlig på nissetunnelsafari, men kun de ti første barna fikk bli med. Fikk beskjed om at neste runde ble om 25 minutter. Lett å si det til barn på 4 og 6 år, "nå må vi stå stille her i 25 minutter..." For det var definitivt fler enn 10 barn bak oss i køen og skulle vi få plass på runde to måtte vi forbli stående på stedet.
Ikke aktuelt, og med det rakk vi heller ikke kvart på fire båten.
Glad det ikke var så kaldt, for det det kunne blitt en skikkelig bommert. Vi tuslet rundt litt til og koste oss i fakkel- og lyspyntet festning og dermed gikk timen til neste båt ganske fort.

Tilsammen en superhyggelig dag og gutta er fulladet av besteforeldreoppmerksomhet :o)

Trening
FIkk meg også en liten løpings på formiddagen. Ulltrusa er knall den, selv om jeg fortsatt ikke er helt sikker på hva slags effekt som er ventet av vindstopperen...
På typisk null-føre var glatt rundt omkring og spesielt på småveiene der det kjører lite biler. Ingen Iphoneknusing (den ligger i baklomma og vil være svært utsatt om jeg skulle ta en bananskallglide og lande rett på bakenden/stjerten/fua/rumpa., men det var søren meg nære på. Tror jeg må revurdere plassering av Iphonen, har sett vi på SATS har fine armfester til telefon og håper på en sånn i gave fra jobben i år :o)

1 kommentar:

ania sa...

Feste IPhonen i slik spes loma på armen .Jeg kjøpte den fra technisk magasinet (fra Belkin)for 199,- og den fungerer kjempebra. Sveter litt under når det er sommer men for vinter helt perfekt