Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 31. mai 2011

Memorial Day

I går var det Memorial Day og igjen var næringsstanden og radiokanaalene mer opptatt av fenomenet enn folk flest. Eller det vil si, folk kjøpte masse blomster og ballonger i de amerikanske fargene (og det er jo i grunn ganske hyggelig og minner litt om 17.mai :o) ) og de fleste handlevognene var fylt til randen av grillmat, kaker og annet snacks. Men det ble aldri nevnt med et ord hvorfor de har fest og hvorfor gutta måtte være hjemme fra skole og barnehage og jeg ventet helt til i går kveld med å slå det opp.
Det er altså en gammel tradisjon som etterhvert har blitt en dag der amerikanerne hedrer sine krigshelter.


Ikke av de lystigste bildene i bloggen, men altså en krigsgravlund

Været
Ellers kan jeg jo nevne at været ikke er mye å skryte av her. Selv om det ikke synker under 15 grader er det mye overskyet og i dag, regn. De melder til stadighet 24 grader på slutten av langtidsvarselet, men kommer det noengang 24 grader? Neida. Det holder seg liksom på rundt 15. Til og med 18 hadde vært superfint. Vannet i bassenget er oppvarmet og deilig og gutta hopper i med liv og lyst. Men når det ikke er sol å komme opp i blir jeg veldig pysete.

Ingen kommentarer: