Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

lørdag 28. mai 2011

Wedding Anniversary part 2

"Trikken" ned til restauranten

Vi var borte i underkant av 24 timer, men det var etterlengtet og fantastisk deilig. For de uinnvidde har altså Jarle og jeg feiret 5 års bryllupsdag mens mamma var på besøk hos oss. Jubileumet er ikke før neste uke, men med barnepass dro vi avgårde til Santa Cruz, en time nedover kysten og tok inn på et flott hotell, Dream In, med utsikt over havet, stort fint rom og basseng der vi i går nøt en time ettermiddagssol før vi kunne slappe av et par timer før middag.
Ved bassenget kom vi i snakk med et par som var på hotellet for 10. året på rad og han hadde vokst opp i området. Fikk anbefalt en restaurant, ShaddowBrook, som lå i nabobyen og tok taxi dit. Bilene stopper på toppen av en bratt bakke og så kan man velge om man vil gå eller ta en liten "trikk" ned til restauranten som ligger ved elvebredden.


Utrolig irriterende at jeg ikke fikk krabben i fokus, men dette er altså en Soft Shell Crab Tempura.
Smakte ikke så verst, så creepy ut :o)

Vi koste oss masse og fniste over rare mennesker og rare ting på restauranten. Vi bevitnet et friere (hun sa heldigvis ja), overhørte et stotrende selskap som ikke beherskep noe felles språk å kommunisere på og undret oss over at de "fine" restaurantene her er så store. I Norge er vi nok vant til mer intimitet og personlig oppfølging. Og plutselig var alle menneskene borte, inkludert servitørene. Vi hadde allerede betalt og satt med den siste vinen, men skjønte at bamsen nå hadde gått og lagt seg og festen var over. Skal man være ute etter klokka 22-23 må man på klubb. Vi kom oss heldigvis hjem og fikk oss en god søndag.

I morges våknet vi derfor tidlig og kunne både bade og nyte kaffe på solfylt veranda før vi spiste en "liten" amerikansk frokost på Ideal, første restauranten på BoardWalken, Santa Cruz Beach. Vi fikk til og med tid til gåtur på stranda og boklesing i ly for vinden før vi vendte nesene hjem. Vi var skjønt enige om at et sånt døgn var velfortjent og at behovet har vært stort.


En liten frokost med tre egg, skinke stor som en kotelett og stekte poteter. Jeg spiste ikke mer mat før middag klokka sju på kvelden.


Glade og fornøyde i solen

Jarle dro i grunn rett videre på fest i San Francisco da vi kom hjem og mamma, gutta og jeg tok turen opp i Redwwoodskogen vår. Vi måtte jo nesten vise fram trærne, sneglene og lete etter firkløver. Fin fin tur og koselig avslutning på to kjempefine uker med Moa på besøk. Hun hadde med en hel koffert med gaver til oss, men jommen er den ikke full på vei tilbake også. Så litt shopping har det blitt, mye Starbucks kaffe, litt soling, litt sightseeing, litt selskapeligheter og mye kos.
Eneste aberet er at vi må opp i morgen klokka 6, urk..


Prøver å lukte på den, men ikke så lett når man sitter som dette..



3 kommentarer:

Sassa sa...

Heisan:) gratulerer ed kommende 5 års bryllupsdag:)

Bare en liten hilse fra meg som om dagen bruker veldig lite tid på blogging. Det er jammen meg en ny hverdag med baby i hus, men veldig gøy!

håper alt er bra med deg:)
Klem fra meg

Charlotta sa...

Grattis på bröllopsdagen! Väl unnade "nästan 24 timmar"!

Frk. Løpeskjørt sa...

Gratulerer med bryllupsdagen! Det virker som dere er flinke til å ta vare på hverandre. :o)