Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

fredag 6. mai 2011

On the road again

Ja, nå er vi ute på tur og ikke sur. Oregon er fortsatt lang unna og vi camper på et hotell i Redding. Vi har i grunnen bare kjørt og kjørt og etter å ha kommet utenfor San Franciscoområdet jevnet veiene seg ut og fartsgrensen steg til rundt 120km/t (70mph). Kilometrene og milene skle avgårde.
Langs veien er det ikke så lett å finne veikroer med hjemmelagde kjøttkaker (ihvertfall ikke når man er skandinav ved fotoapparat og ryggsekk). Fra veien kunne i hvert fall ikke vi se annet enn neonfargede skilt med McDonalds, Taco Bell, Jack in a Box, Wendys, In and Out, Round Table etc. Det er ganske spesielt. Først er det mil etter mil uten noe som helst før det kommer et helt lite samfunn, kun med junkfoodrestauranter. Det kan være 20 sånne fastfoodsteder samlet på et sted. Massivt belyst av neonskilt og flombelysning. Vi kjørte forbi et sted på veien der det også var et hotell. "Oh My God", tenkte vi da vi så hvordan det lyste inn mot hotellet. Det så jo koselig ut med den lampa midt i fleisen.

Og hvor endte vi selv??? Vi er på Red Lion hotell. Jarle fant det på internett. Midt i McDonaldsland og kjempespotlights viser alle som kjører forbi at "her er vi!!". Hadde vi ikke bestilt på internett ville vi aldri ha stoppet her. Men heldigvis har vi fått et fint rom inn mot en slags patio. Det er snart midnatt og vi kjører nok videre relativt tidlig selv om det er både basseng og treningsrom her. Det er fortsatt rundt 6 timer igjen i bil i morgen og vi vil prøve å få med oss en eller annen severdighet i løpet av dagen. Det er jo også greit å komme fram til vertskapet før kl 10 på kvelden. Vi får se hva morgendagen bringer. Vi tar det litt på sparket.

3 kommentarer:

Charlotta sa...

God tur! Ett äventyr i Amerikaland kan tydligen bjuda på vad som helst. Björnar och svarta änkor ena helgen och neonskyltar den nästa.
Igår joggade jag från operan och hem!!! I min takt alltså... Min våg har en klocka och den hade dragit sig en del, så jag kollade batteriet. Det satt inte helt i, så det var ju inte så konstigt, men så vägde jag mig... ja, ja. Självbedrag är fina grejor! Fick till en liten ökt idag också på SATS medan Nano-midas sov hos mini-Sats. Joggeskorna känns bra. Tänk, jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle äga ett par äkta sådana.
Träffade din mamma idag och hon gläder sig till att besöka er förstås! Skulle gärna tagit oss (mig!) en tur till, för att bl.a. inhandla lite fler tröjor från Abercroft...eller vad det nu hette. Hon tar förresten med sig nåt till dig och Jarle från mig.
Kram

Tale sa...

Fortsatt god tur og god helg fra oss også ! Jeg sitter og jobber med hjemmeeksamen i Motivational Interviewing. Kjempespennende ! Skal bare skrive 8-10 sider, så det er ikke så omfattende. Analyserer en egensamtale sett ifht. teori. Jakob ber meg hilse masse til Fredrik :o)

Tale sa...

He he... da kan jeg fortelle at Jakob og jeg også har truffet din mor før hennes avreise til Uniten... ;o)