Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 24. mai 2011

Mer slaraffen

Det er deilig med late dager. Barna har vært noen timer på skole og barnehage mens mamma og jeg har trent, handlet litt og i dag møtt Jarle på Stanford for en liten sightseeing. Etter å ha plukket opp barn har vi slappet av ved bassenget (som nå er oppvarmet og kjempedeilig) eller som i dag vært i parken der vi også feiret Luka sin bursdag for vel en uke siden. Fint med sand og vann i parkene når det er sol og varmt.

Storebror hjelper lillebror tilbake fra dypet. "Greia" Teodor flyter på kaller de for en Barbell (direkte oversatt -en vektstang, sikkert fordi det likner på en). Ingen armringer lovlig i basseng med vakter, så vi har skaffet en sånn her dings. Teodor elsker den.

Teobror

Fredrik svømte på ryggen i dag, ikke helt klar for brystsvømming enda. Da er det morsommere under vann (høres forsåvidt kjent ut fra da jeg var liten..)

Trening
Mamma har tatt utfordringene på strak arm og vært med på både Yoga og Bodypump. Etter at vi forrige uke gikk rundt "The Dish" har mamma gått den to ganger selv også. Håper hun kan ta med gode vaner hjem og komme ordentlig i gang igjen.
Hva gjelder løping prøver jeg å få til intervaller og morgendagen blir den store intervalldagen denne uken. Har planlagt 5 intervaller på ca 1,4km med 90 sekunders pause (kanskje 60 sekunder om jeg føler meg i riktig god form). Har tenkt til å gjøre dette ute og syntes som nevnt tidligere at det er vanskelig å holde jevnt tempo. Har også en tendens til å begynne for fort og gå rett i veggen/kjellern eller hvordan man velger å beskrive følelsen av kvalme og tunge bein som siger inn og gjør det plent umulig å pushe på mer. Men gjør et forsøk til på uteintervaller, det er jo tross alt best å løpe ute.
Tror pausene med stopp og forsøk på å få pulsen ned mellom intervallene blir bra, har ikke prøvd det før.
Så nå håper jeg det ikke blir regn på formiddagen.. (det er nemlig meldt regnbyger -urk)

1 kommentar:

Anna sa...

Heia mammaen til Ingunn!
Og heia Ingunn også. Ikke lett å holde tempo ute nei, men ta deg god tid i pausene, så holder su kanskje ut enda lenger på selve jobbingen. Og regn er bra det, da løper du bare fortere for å slippe å bli våt;-)