Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

torsdag 25. august 2011

Flying in the rain

I disse dager har vi skolestart, barnehagetilvenning, nyoppstart i jobb, tilbakeflytting i leiligheten og et forsøk på å møte venner og familie innimellom alt dette.
Nå har vi også fått mail om at de kanskje må legge ned den nye barnehagen til Teodor, noe som passer utrolig dårlig etter å ha brukt hele sommeren på å gjøre gutten klar for flytting fra den gamle norske barnehagen til denne som ligger rett rundt hjørnet. Han er allerede oppe i 6 barnehager og vi er veldig lite klare for enda fler.
Arg.

Trening
Den siste tiden har det blitt lite løping. Jeg har samtidig klart å melde meg på halvmaraton i Oslo 25. september og det er nå bare 4 uker til. Vet ikke helt hvordan det skal gå, men dersom jeg holder meg sånn nogen lunde skadefri skal jeg nok ihvertfall klare å gjennomføre. Vi får se.
I helgen ble det mye styrketrening i forbindelse med Bodypump kurset, men lite løping. Litt fortvilet tok jeg med løpeklær på jobben i år, men fant etterhvert ut at det bare er 5km fra Aker og hjem.
Så i dag var det tid for en løpetur. Orket ikke tenke på intervaller eller annet kvalitetstillegg. Men litt bakke var planlagt inn i første løpetur allerede i forrige uke.
I lett yr varmet jeg opp rundt Etterstad før jeg følte jeg fløy opp Ekebergskrenten med lette ben og med naturlig nedkjøling i ansiktet. Åhh, sånne turer er så deilige. Hadde det ikke vært for at det begynte å bli mørkt og jeg ikke hadde sagt i fra at det kanskje ble langtur hadde jeg fortsatt en stund til.

1 kommentar:

Anna sa...

Regn er faktisk ganske ok, så lenge det ikke pisker og temperaturen er grei.
Halvmaraton går så bra atte. Bare sørg for ett par langturer i forkant.