Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 9. august 2011

American Breakfast

Vi er nå innlosjert på Radisson ved flyplassen. I dag kjører vi bilen til CarMax, en forhandler der vi får mindre penger for bilen, men vi få sjekken i hånda så vi slipper å ha bilen stående usolgt i Statene.
Småoppgaver skal utføres og så letter flyet om nå mindre enn 24 timer. Litt slitsomt, men vi gleder oss masse til å komme hjem.

Så var det litt frokostskriving. Et helt kapittel.
For det første spiser disse amerikanerne ingen sunne frokoster, det er nesten umulig å oppdrive. Det er stort sett muffins, loff, vafler (sånne tjukke belgiske) eller pannekaker. Det meste toppes med sirup eller syltetøy. Og så er det selvfølgelig egg, bacon, pølser, bønner og stekte poteter. Det serveres stort sett 3 egg om gangen og først i dag har jeg lært meg hva eggefavoritten min heter. "Sunny side up" lærte jeg av svigermor Eva er speilegg med plommene opp. Da jeg bestilte "sunny side down", som jeg syntes var helt obvious, var kokkene uenig i det. Ikke klar tale i det hele tatt. Ok, plommene ned. "over easy" fikk jeg beskjed om, men da fløt plommen og klissete eggehvite rundt på tallerkenen, og det synes jeg er litt ekkelt. Så i dag ba jeg om "over easy, men ikke easy cocked"... And whole in the yolk and both sides and... Kelneren så rart på meg og spurte så om kanskje "over hard" var det jeg ville ha. Kanskje, svarte jeg, for gudene kunne vel vite hva det var.
Men dette var altså eggene akkurat som jeg vil ha dem, stekt på begge sider med knust plomme. Kanskje "over hard" var ganske enkelt allikevel?



Breakfast, the american way
The kids LOVE it

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Välkomna hem till fibrernas land!

Frk. Løpeskjørt sa...

God tur hjem!

Jeg fatter ikke hvordan de orker å spise sånne frokoster hele tiden? En gang i blant er det vel stas, men å ha det som vanlig frokost er litt ubegripelig.