Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 16. august 2011

Trening og litt idyll

Vi skal ikke være på sørlandet mange dagene, men koser oss masse med fint vær og familien. Gutta elsker å være ute i båten og i morges var Fredrik og Moffa ute litt over sju for å trekke teiner, 10 rødkrabber ble det og i kveld blir det kos med litt hvitvin (gutta synes det er mer stas å fiske enn å spise fangsten, selv om Fredrik er veldig nysgjerrig på makrellen. Blir nok litt makrell stekt i smør også.


Fredrik og Moffa (min pappa)


Teodor får kjøre båten


Glade krabbefangere klokka 8 på morgenen

Trening
Og så var det treningen da. Jeg har jo fortsatt store planer om å løpe halvmaraton i Oslo i slutten av september, men noe program følger jeg for tiden ikke og langturer har det heller ikke blitt på lenge. Men prøver å komme meg ut, jevnt og trutt, om det bare blir en snartur eller en mil. Men med to uker ferie etter pakking og flytting og så lang reise til Norge og utpakking og så reising igjen med fullt jetlag på minst ett barn, sier det seg selv at det ikke blir tid, eller ork, til mye trening.

Men nå er vi i LyngDAL og daler er det nok av her ja. Har ikke løpt så mye her før, sett bort fra runden rundt "Neset" som er helt flat. Men den ligger utenfor huset i Allèen. Pappa og Kari har flyttet inn dit disse dagene så vi kan bo i sommerhuset på Svennevik. Her ute på Svennevik har man ingen valgmuligheter. Rett opp eller svakt opp og bratt ned. Og så må man tilbake selvfølgelig.
Hadde i dag bestemt meg for at jeg måtte løpe minst en mil, uansett om enhver liten avstikker skulle ende i en blindvei. Veiene her er ikke brede heller, vet du. Såvidt man kan klemme seg forbi hverandre når to biler møtes. Og så ble 50 sonen plutselig opphevet i tillegg. "OMG, er det lov å kjøre i 80??" tenkte jeg og klemte meg selv inn i buskaset. Turde nesten ikke ha lyd på Ipoden i redsel for ikke å høre biler komme.
Og det gikk oppover og oppover og oppover og så bratt ned. Snudde og så oppover, oppover og bratt ned. Det var liksom aldri flatt!! Men etter å ha lest om "motbakke Anna"  hos bloggeren Marit (de to er løpekompiser) var konkurranseinstiktet vekket og motbakker er super intervalltrening for meg som ikke er så glad i å løpe i høyt tempo.

11km og 650 høydemeter på 1 time ble dagens fangst.
Når jeg kommer hjem til Oslo, blir det kjør i Ekebergskrenten, det er helt sikkert!

Må nesten fortelle om alle froskene på veien. For i tillegg til fantastisk utsikt til fjor og fjell på det herrlige Sørland er denne løperuta full av padder. Svære, late, brune padder. Og at de er late fikk jeg bevis for. Jeg så to kravlende i snegletempo i veien og resten (kanskje 15 stykk) var -rett og slett paddeflate..

2 kommentarer:

Anna sa...

Kos dere med restene av sommer- Norge ser deilig ut.
Du har fortsatt 6 uker til halvmaraton, og prøver du å legge inn en litt lang tur hver uke, og øker med en liten km hver uke, så går det så bra atte!
Ellers skal "motbakke- Anna" løpe nettopp oppover Ekeberg, eller rettere sagt Kongsveien idag, så velkommem skal du være!

Ingunn sa...

Drar tilbake til Oslo i morgen og skal på BP-kurs hele helgen. Og så blir det langturer. Blir også gjerne med på bakkeløping, kanskje det blir 'Oslos bratteste' uka etter halvmara på meg og??