Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 22. august 2011

Første skoledag og ny barnehage

En stor dag for store og små. Ser på facebook at det er mange som har skolebarn for første gang i dag og mange har oppstart etter endt sommerferie.

Både Moa (mormor) og farmor var med opp til Vålerenga skole der det var høytidelig tale fra rektor og sang av 6. klassingene som sto med flagg fra alle nasjoner som er representert på skolen.
Fredrik har kommet i en klasse med 4 fra tidligere barnehager og fra klokka 12 er de på aktivitetsskolen der alle samles trinnvis. Når de er ute, er de sammen alle sammen.


På vei til skolen


Kjekk kar med sekk og klokke. Alt unntatt matpakke, det hadde jeg ikke tenkt på..


Tannløse førsteklassinger og bestekompiser







Klasse 1-4

De voksne ble kastet ut en liten stund og Teodor og jeg benyttet anledningen til barnehageoppstart... Opplandsgata ligger et par hundre meter fra huset vårt og det er kun en storbarnsavdeling med 18 barn og en småbarnsavdeling med 9 barn. Fine utearealer og turdag hver torsdag. Ulempen er at åpner 8 og stenger 16.30... Men det må jo bare ordne seg.
En gutt som heter Sigurd kom løpende bort, presenterte seg og spurte om de skulle leke, og så var minsten borte. Ville han bli med opp på skolen igjen og treffe Fredrik før han skulle videre på aktivitetsskolen? Nei, heller være litt alene i barnehagen :o)


Teodor og Sigurd

Nå er vi hjemme igjen og skal servere pølser, kake, is og brus til besteforeldre og oldemor som kommer til skole-/barnehageoppstartsfeiring om litt. Fint vær har vi fått også. Deilig sensommer i Oslo i dag.

Ingen kommentarer: