Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

onsdag 29. juni 2011

Og der gikk neste tann

Ser ganske space`a ut, spør du meg

Fredrik var sånn passe fornøyd med at det var jeg som dro ut forrige tann, så nå skulle han gjøre jobben selv! Det har tatt noen dager med tannen hengende i en liten trevl. Den kunne dyttes rett fram og snus nesten helt rundt...
I natt kommer tanntrollet til å ta med seg begge tennene og det kommer vel noen fler penger i glasset. Men hva gjør egentlig tanntrollet (les: meg) med disse tennene?? Dere andre mødre og fedre til 5-6-7-8 åringer: kaster man de i søpla?

I dag fikk jeg tatt en tur på tredemølla mens Fredrik spilte spill på pbskids.org  Veldig greit med fine spill som instrueres på engelsk. Han svarer på spørsmål på engelsk og følger instruksjonene, morsomt.
Selv løp jeg intervaller, 400-600-800-1000-800-600-400meter. De første tre intervallene med 13,5km/t og videre på 13km/t. Hadde seriøse planer om å stoppe etter den andre runden med 800 meter, men skjønte heldigvis at det ville ført til voldsomt nederlagsfølelse etterpå og fullførte.
Vet ikke helt hva jeg syntes om pyramide, var voldsomt sliten etter de lengste etappene. Men heldigvis ble de kortere og kortere og da jeg bare fikk litt vett i meg igjen var det en god følelse å gjennomføre dem. Dette skal jeg prøve igjen, og da med 13,5km/t enda et intervall til -minst.

Vi møtte Anniina til kaffe på Stanford, hun reiser hjem til Finnland i morgen. Rart at folk kommer og drar så raskt her. Må være rart for folk som bor her i området fast, de forteller at de har mange venner som har kommet og gått opp igjennom. Sånn er det når byen har et eliteuniversitet som mange har lyst til å gjeste og flere bedrifter der man gjerne vil ha "internships".

Ellers har vi fått tiden til å gå utendørs, bilder fra lekeplassen i går og Stanford i dag:

Det synes kanskje ikke så godt, men det går med minst ett sett med klær per pers per dag. Her etter en time på lekeplassen påkledd sett nr to.
Sånn er det å være guttemamma

Kule snegler som kommer frem når det har regnet

Ingen lekestativer på Stanford, så da får man være kreativ

"Ser du noe, Baktusbror?"
Jeg fikk ihvertfall den assosiasjonen før jeg tok bildet

Brukte over en time hjem fra lekeplasse på skolen, en god km hjemmefra
Mye å utforske

Såret over øyet har grodd. Rett og pent blir det ihvertfall, så får vi se hva evnt hårvekst kan hjelpe til med..

Fått hver sin bok og vi nyter tre stille sekunder før balubaet fortsetter

Det har forresten vært flere junibursdager i hjemlandet: gratulerer til kusinene Sofia og Anna!
Fredrik lurer på om Sofia har mistet tenner enda og vil veldig gjerne se bilde...

5 kommentarer:

Charlotta sa...

Nu är du med i "Stora Gluggklubben," Fredrik! Stiligt!
Gläder mig till du kommer hem igen. Kramar från Arvid, mamma och Jarl

Nina sa...

Ser ut for at dere koser der på andre siden av dammen :-)

Tale sa...

Jakob sier "kuuult !!" til bildet av Fredrik - og "Vi skal snart leke masse sammen !" Monsterklem fra Jakob :o))

Astri Hildrum sa...

Så kul Fredrik ser ut! Glad for at Teodor er så pent sydd. Savner dere alle, blir bra å se dere igjen.

Frk. Løpeskjørt sa...

Så fine bilder av kjekke gutter. :o)

Ang tennene, så hadde jeg snuppa sine tenner i et gult Kinderegg-egg. Helt til sambo greide å kaste det.
Når minstemann også begynte å miste tenner, så har jeg begge i hvert sitt lille glass høyt oppe i et kjøkkenskap, med navn på begge glassene. Tydelig merket så ikke sambo skal kaste flere tenner. Snuppa mangler jo nå alle sine fortenner.
Jeg husker jeg hadde mine i en liten boks i settekassa mi, og de ligger fortsatt pakket ned en eller annen plass blant de andre settekassetingene.