Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

torsdag 2. juni 2011

Avgang New York -7 dager igjen

Magic Mountain Playground. Amerikanerne kan dette med lekeparker.
Her har gutta og jeg vært i ettermiddag, 4 etasjers klatretårn slo an

Jepp. Nå nærmer det seg avgang til jentehelg i New York. Det store trekkplasteret er New York mini 10km som skal løpes lørdag morgen, og helst på rekordtid. Men det spørs om ikke konkurransen mot Cosmopolitan, Empire State building, Statue of Liberty og takservering på hotellet kommer på en delt førsteplass.

Hva gjelder trening skjønner jeg jo at det ikke er så veldig mye å hente nå 9 dager før løpet. Planen er vel å få til et par intervalltreninger og en eller to lengre turer før jeg regner med å hvile både torsdag og fredag før løpet. 
Hadde et lite testløp i går, på flatmark. Anna, som kommer fra Oslo for å løpe (og shoppe) sier løypa er kuppert, så vi får se hvordan det går. Anyways; har funnet ut en liten konkurransegreie for meg selv mens jeg løper. Jeg løper 2km og trykker på "lap" eller "runde" på Garminklokka. Da får jeg tiden min på den siste 2-kilometeren og kan konkurrere med meg selv underveis. 10km er liksom så langt fram og 2 og 2 virker på meg mer motiverende. I går gikk første 2km unna med 11,7km/t i snitt, videre 11,6-11,6-11,5 og 11,1... På den siste vet jeg ikke helt hva som skjedde. Mulig Garminen og satellittene hadde en liten ferie i det jeg snudde på et punkt og løp tilbake samme vei, eller det var litt oppover bakke, eller gudene vet. Satte heller ikke inn den store spurten -var temmelig stiv i beina og hoftene. Kom uansett inn på ny pers, 52.11min og er kjempefornøyd. Tror adrenalin kunne gjort mye for meg de siste to km og håper jeg kan perse neste lørdag.

Fikk en informasjonsmail fra NYRR (New York Road Runners) som arrangerer det hele. For det første er hele løpet dedikert til minne om Grete Waitz, hun vant New York mini 5 ganger (tror jeg) og New York Maraton 9 ganger (jeg er nok ikke den best oppdaterte på dette, men MANGE ganger i hvert fall). Beste tiden hennes på NY mini er 31minutter.... jepp. Når man løper fort, slipper man liksom å lide så lenge..
På informasjonssiden viste de også små snutter fra andre løp og rekorden er på 30.46min (så vidt jeg forsto). Tror jeg måtte lagt meg i en benstrekkemaskin før jeg kunne klart noe sånn. Man må løpe en kilometer på 3 minutter og 5 sekunder, altså  i overkant av 10 minutter rundt Sognsvann. Det er fort det.
http://www.nyrr.org/races/2011/mini/index.asp
Dette er linken til info-siden med videosnutt. Det ser ut til at vi ikke blir alene....


Flyet mitt går 12.30 og etter å ha sjekket mamma inn med United på mandag må jeg si jeg planlegger god tid på flyplassen. Kommer fram torsdag kveld (3 timer tidsforskjell fra oss) og vi har booket oss inn på Hotell Gansevoort i Soho.
We`ll manage..

4 kommentarer:

Frk. Løpeskjørt sa...

Ååå, det høres ut til å bli et kjempeløp! tenk den stemningen! Siden det er dedikert til Grete Waitz må du feste på deg et norsk flagg eller noe. :)

Lykke til, og god tur - når tiden er inne. :)

Charlotta sa...

Här sitter jag och ser på en ganska otrevlig, men spännande film, men var utspelar den sig? Jo, i Menlo Park! Kevin Costner i och som "Mr Brooks". Men nu har jag tryckt på "record". Nano-Midas vaknar gärna tidigt, som klockan fem idag. Imorgon premiär på "Peter Grimes". En riktigt otrevlig historia det också, men den historien ligger obehagligt nära verkligheten.

Anna sa...

Hmm, ha'kke fått noe mail fra NYRR. Ei heller en bekreftelse på at jeg er påmeldt, når jeg tenker meg om. Men etter mye leting i div. bankkontoer, ser jeg jo at jeg har betalt.
Høres ut som en bra taktikk, det med 2 km av gangen. Men det spørs om du husker på det i kampens hete. Vi vinner uansett, kanskje med norske flagg i håret eller noe?

Unknown sa...

Lykke til Ingunn:) Gleder meg til å lese om hvordan det gikk.