Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 20. juni 2011

I form løpet -sett fra San Fran

Dette blir et treningsinnlegg.

Som man ser på høyrefløyen av bloggen min, følger jeg med på en del blogger selv. Det er mange løpeblogger da dette er min nye hobby og jeg søker inspirasjon, motivasjon og lærdom om en idrett jeg ikke har viet mye oppmerksomhet tidligere.

Via disse bloggene har jeg altså fulgt I Form løpet, et  nytt Osloløp som gikk av stabelen på søndag på Grünerløkka. Det var mange rekorder ute og gikk og det var også kjent terreng jentene løp i (rent dameløp). Så i Silja sin blogg et kart der man underveis løp opp Fjellgata, mitt ungdomshjem og der mamma fortsatt bor, det var koselig og jeg fikk faktisk ganske stor hjemlengsel. Kan også forstå hva noen mente med forferdelig oppoverbakke, den der kjenner man i beina -I know!!
Anna kom på pallen på 5km med supertid (3. plass). Så også at Silja, Marit og Janicke kom inn på suverene tider, sistnevnte vant også en sydentur til 15.000 kroner. Tone gjorde også en hederlig innsats og løp for anledningen 10km med ny pers.

Oi, som jeg var misunnelig. Alle bloggerne virket så blide og glade og hadde gjort det så bra i løp.

Rodeløkka, tror bildet må være tatt fra Tromsøgata.
Mamma bor i tilfelle litt utenfor bildet oppe til venstre :o)


Her i Amerika var det farsdag i går og det skulle liksom ikke stå på søtsakene. Utpå kvelden var jeg proppet full av Starbucks kaffe, kake, kjeks, brus og stor grillmiddag og bestemte meg heldigvis for en liten samvittighetsøkt på tredemølla.
Og så lett på tå da gitt. Satte raskt opp farta da dette var en av dagene da man bare flyter avgårde. Hørte på Pink og sangen "Sober" et par ganger og var full av endorfiner. Tikket til slutt inn på 24.52min! Ikke at jeg hadde orket 5km til i det tempoet (hadde underveis en 800meter på 13km/t i snitt og var temmelig gåen mot slutten), men  noterer meg ny pers og ser at det bør være fysisk mulig å komme under 50min på 10km, også for meg.
Så da ble jeg liksom litt med på I form løpet jeg også. Gratulerer til dere alle sammen som var med! Bra jobba!

5 kommentarer:

Frk. Løpeskjørt sa...

Morsomt å lese ditt I Form-løp også. :o) Neste år kan du være med, vet du. Og du kan vel kanskje bli med på KK-mila i oktober? Det blir vel noe av de samme greiene, vil jeg tro.

Astrid sa...

Det er ofte lettere å holde farten i et løp enn på mølle, så jeg er helt sikker på at du kan komme under 50 på 10 km! Jeg hadde ALDRI trodd jeg skulle greie det, men plutselig en dag så var det gjort, i en god løype på en god dag med hodet på rett plass (for en gangs skyld) :) Bra treningsøkt du hadde!

Jeg ser du følger Grete Waitz' maratonprogram - planlegger du å løpe et maraton snart?

Silja sa...

Takk for gratulasjoner ;-) Morsomt at vi løp i dine trakter .... jeg ante lite om at det var bakker på løkka men det fikk jeg altså erfart på lørdag :-) Og flott at du fikk deg en fin økt på mølla!!

Ingunn sa...

Tone: skal sjekke ut KK-mila. Høres ut som bra tidspunkt og bra lengde.
Astrid: Jeg har jo bare løpt et løp og var ikke i nærheten av å sette noen rekord, men jeg gir ikke opp og lover å prøve på pers ved neste løp.
Har ikke planlagt noe Maraton så langt. Men hvis det er du som er fra "Astrids treningsblogg" så tror jeg at jeg fant Maratonprogrammet til GW hos deg og så ville jeg sammenlikne med 10km/halvmaraprogrammet. Men moro å løpe, så vi får se om knæra og motivasjonen holder, skal aldri si aldri :o)
Silja: Slake bakker er nok av på Løkka, men når jeg tenker meg om kan det godt være Fjellgata er den eneste virkelig bratte?? Kanskje noen bakker opp fra Akerselva? Og bakken opp fra Mølla til Sagene skole er "A pain in the Ass".

Charlotta sa...

Nu är vi i Sverige, så får vi se hur det går med joggandet. Har fått lite ont i bäckenet och det kan bero på joggning. Det blir iallafall automatiskt lugnare dagar denna vecka. Ska komma in i sommarrutinerna här i huset och så ska gräset slås!
Arvid är inte längre barnehagebarn, han heller. Det känns lite underligt. Nu är det snart en skolpojke som ska följas.
Men nu, godnatt. Vimmelkantig efter åtta timmar i bil igår och Gröna Lund idag. Klem