Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 6. juni 2011

2 måneder igjen

Tiden går så fort at jeg nesten ikke henger med i svingene. Har liksom akkurat etablert oss, gutta begynner å lære språket og rutinene begynner å henge sammen og så skal vi planlegge hjemreise..

I løpet av tiden som er igjen skal jeg til New York om noen dager for å løpe, shoppe og kose meg, Jarle skal til London i slutten av juni i et jobbmøte (spennende greier), vi får siste besøk fra Oslo (Fredrik sin kompis, Jakob, med familie. De kom ikke i feb grunnet sykdom). Vi blir hjemme med dem 4-5 dager før vi drar på biltur østover. Det blir Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon. Så er det hjem igjen, forhåpentligvis har vi da klart å selge møblene våre slik at det bare er å vaske dem ned og vaske stoltrekk etc, pakke ned igjen i de 6 koffertene som skal være med hjem og sende noen bøker og så flytter vi ut av leiligheten 31. juli. Da slipper vi mer husleie og barnehageutgifter. Siste 9 dagene drar vi sørover til Los Angeles og San Diego før vi kjører nordover og tar flyet hjem 10. august.

Det betyr egentlig at vi har ca 4 uker igjen uten planer og det er ikke så mye. Så er det noe som skal oppleves eller organiseres, må det liksom gjøres nå...

Og etter hvert som planene for sommeren falt på plass ble vi også enige om at jeg kunne løpe halvmarathon i San Francisco. Vi hadde lyst til å løpe begge to, men det ble vanskelig med barnevakt på natta (løpet starter klokka 6) så jeg skulle få lov da løping har vært greis mi her.
Men da jeg endelig fikk satt meg ned for å melde meg på var det altså utsolgt... Buhuuuu. De har delt inn i 2 halvmarathon, første del går over Golden Gate og har lite bakker sett bort fra siste 800meter. Andre halvdel er ikke aktuell for meg. Jeg ville løpe bro..
Løpet går søndag 31. juli, så det var ikke bare bare å få det til å stemme med planene.
Men nå blir det Disneyland istedenfor.

3 kommentarer:

Frk. Løpeskjørt sa...

Så synd det ikke ble halvmaraton! En jeg kjenner løp maraton i SF i fjor, og sa det var en opplevelse.
Men det kommer alltids nye løp. :o) Kos dere den tiden dere har igjen.

Anna sa...

Herlighet så fort tida går! I overimorgen sees vi jo faktisk "live",ikke bare i bloggeverden:-)
Synd med SF halvmaraton. Finnes det ikke noe kjøp/ salg av startnummer, a la finn.no? Ev. løpeforum? Ellers har du jo da noen ekstra mnd. på deg til Oslo halvmaraton 24.september. Eller så tar vi oss en tur til London el. i 2012!

lettbent sa...

Det må være rart å ha bodd utenlands og så plutselig skulle hjem når man begynner å få litt rutine. Må være en flott opplevelse totalt sett da. Synd med halvmaraton, men anbefaler som Anna foreslår å sjekke muligheter for å overta startplasser etter follk som trekker seg. Kan ikke annet enn å tro at det er noen av dem.