Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

torsdag 10. februar 2011

Opptur!

Dagen i dag har vært kjempebra -på mange måter.
Rutinen er å stå opp rundt sju. Fikk mamma fra Norge "inn i dusjen" da hun har lastet ned og fått til skype. Jarle kom løpende med pc`en. Moro. Fikk hilst på oldemor på Vålerenga også, koselig. I mellomtiden brant grøten seg, men shit happends. Så var det skole, noe som ikke har vært like moro, i hvert fall ikke leveringen. I dag gikk poden rett inn og begynte å leke med de andre, gadd så vidt si ha det til far. Skuldrene ned hos begge foreldre da, 8. dagen på skole.
Og så var det minsten i barnehagen. Har vært tilstede ganske lenge de tre dagene jeg har vært med. Da vi kom, var det toast og melk som morgensnack. Da sa Teodor at nå kunne jeg godt gå.. Da jeg kom tilbake 4,5 timer senere hadde alt gått kjempefint. De måtte korrigere på noen småting, som f.eks at han ikke får lov til å klatre over gjerdet og ikke spille på alle trommene samtidig når de har stillelek, men ellers var det verken gråt eller skrål etter mor.

Og så var det jeg da. Ingen særlig spesielle aktiviteter i dag. Handlet, vasket, ryddet, vasket klær. Men fikk også trent litt. Ble rolig jogg -30 min i nærmiljøet.
De første ukene her ble det absolutt ingen trening. Har foreløpig meldt meg inn på et treningsstudio som heter Golds. Valgte det senteret fordi de har Les Mills, et treningskonsept som kommer på SATS i slutten av februar. Senteret ligger litt langt unna, så jeg har bare vært med på Bodypump en gang i uka. Styrketimen bygger på mange repetisjoner og syreproduksjon. Man kjenner det svir i muskulaturen, men èn repetisjon er  ikke tung. Blir så sur at jeg knapt klarer armhevinger pga skjelving. Skal ha timen til høsten og får se om jeg tar kurset her eller venter til jeg kommer hjem til Norge. Ser de har et kurs på Hawaii i april, også et i San Diego og et i Las Vegas... Hadde jo vært litt artig da.
Har funnet Les Mills på flere sentre og tror jeg skal bytte til 24hour fitness. De har et helt nytt senter, litt nærmere. De har stor barnepass, svømmebasseng, jacuzzi og basketbane. de har også en bedre timeplan generelt.
Ellers prøver jeg å løpe litt. Det er en tredemølle og en stepmaskin i bygget der også vaskeriet ligger. Det blir mørkt her rundt kl 18 nå og jeg tørr ikke løpe ute da. Dessuten er det iskaldt på kveldene og morgenene.
Foreløpig er jeg vel oppe i 3-4 ganger i uka og håper formen kan bygges opp til å bli veldig bra før vi kommer hjem.

Og så var det å hente barna og dra i parken.

Varmt nok for å kjøre barings i dag. Meldt 18 grader i morgen og 20 grader lørdag ;o)

Og på torsdager er det tennistrening. Det var litt morsomt da Fredrik ble dratt med. Som sagt får vi med oss det meste som skjer i parken og plutselig en dag var tennisbanen fylt med barn. Vi hang og glodde til treneren spurte om Fredrik ville prøve. Det er for 5-6 åringer og heter PeeWeeTennis. Det er arrangert av byen og de har et stort hefte med aktiviteter man kan velge mellom. I dag var 4. gangen og Fredrik er litt lei, i dag sto han for det meste og spilte luftgitar på racketen.

Tror det blir svømmekurs på begge gutta fra april.



Ingen kommentarer: