Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 15. februar 2011

Playdate

Gutta så ut som noen møkkamonstre etter skole og barnehage. Fredrik hadde flenga opp buksa så mye på kneet at han nesten hadde klart å lage shorts på det ene benet. Fikk skiftet bukse, kastet i dem litt mat og så dro vi for å sjekke om det ble noe av playdaten. Hadde funnet adressen på nettet og Christine måtte være i den tro at vi ikke visste hvor vi skulle. Har ikke møtt dem i helgen og dårlig vær på Valentines gjorde at vi ikke møttes.
Vel, de ble kjempeoverrasket da vi kom. Og kjempeglade! Huset var strøkent og til og med klesvasken var brettet bort. Håper de håpet at vi skulle finne veien. Ingen kan ha et såå blankpolert hus uten å vente gjester.
De har et fantastisk lyst og fint hus og proppfullt av leker, det var som å komme til lekehimmelen. Jimmy har fått en del av stua til sin egen legolandsby, sykehus, flyplass, fjernstyrt tog, vindmølle. Fredrik var imponert..

Teodor forsvant fort inn på the playroom og kikket raskt gjennom kasse etter kasse. Endte opp med å leke med lekekjøkkenet og en lekegrill. Fullt utstyrt med pølser og hamburgere, tomat og ost. Her var det bare å være kreativ. En pølse med melon -vær-så-god.

Fikk selv litt etterlengtet tid med et voksent menneske og vi hadde det veldig hyggelig alle sammen. Madammen der i huset er som nevnt maratonløper og jeg fikk noen gode treningstips, løyper, hva kan jeg gjøre med de vonde achillesene og hvordan trappe opp intensiteten. Vi fikk også låne madrasser, dyner og puter til vi får gjester til helgen. Sparer oss for rundt $300, ikke lett å finne billige madrasser her i gården. Har kjøpt inn to dyner da pappa og Kari kommer i april og mamma i mai, men deilig å slippe å kjøpe inn sengetøy til 5 ekstra.
Etterhvert begynte gutta å bli slitne og havnet i sofaen med Do-Do-Dora the Explorer på storskjerm.


Teodor, Jimmy, Fredrik og John


Fikk meg en trening på kvelden også, så totalt har det vært en super dag! 

En av flere lekehyller


Ingen kommentarer: