Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

lørdag 12. mars 2011

Kaffebarsyndromet og oppskrift

Forrige lørdag tror jeg Jarle syntes så synd på meg etter dusjene jeg fikk i båt på Malibu Grand Prix at han sendte meg ut på alenetur et par timer på ettermiddagen. Jeg benyttet anledningen til å ta med pc´en og forsøke meg på Starbucksblogging. Og det var helt greit altså. Kjøpte meg først en Frappuccino med karamell og benket meg til på et bittelite bord. PC, kamera koblet til, strømuttak ved hvert bord. Hmmm. Ja, dette har jeg observert før. Jeg er ikke den eneste som møter her alene med datamaskin. Akkurat i helgen var det faktisk et par mennesker som snakket sammen. Men ellers sitter folk stort sett alene, koblet opp på nettet, krøllet sammen i en stol med maskin på fanget eller med notater utover den minimale plassen hver enkelt har til rådighet.


Så hva er dette?

På norske kaffebarer skravles det over en lav sko. Vi møtes med barnevogner, venninnegjenger, kompiser, utdrikningslag, familie. Hos oss er dette et sosialt fenomen. Og igjen, hva er det som skjer her? Her sitter det dresskledde businessmenn, classy damer i drakt, purunge jenter og studenter om hverandre.
Ikke tvil om at det er deilig å sitte på cafè med en deilig kaffe og skrive blogg, men hva skriver de andre?
Folk jobber mye her, og lenge. Og Jarle har også hatt en tendens til å stoppe på Evita på Grønland for å innta dagens første kaffekopp og komme i gang med  første økt. Der kan han sitte i fred uten kollegaer som kommer innom for å låne en bok, fortelle om hva som skjedde i helgen eller som bare trenger en unnskyldning for ikke å sette i gang med eget arbeid. Han sier det føles hyggelig å sitte der, varmt og godt, behagelig musikk over anlegget og nykvernet kaffeduft i nesen.

Ja, det kan nok være så enkelt. Folk jobber nok så mye og så lenge at de trenger et avbrekk fra kontoret med litt hjemmekoselig atmosfære.
Eller kanskje de ikke har noe kontor..


Fant forresten oppskriften på disse Oreocupcakes`ene på bloggen til ei som heter Line.
Ser jummi jummi ut og skal prøves så fort jeg har Oreo i huset

For oppskrift trykk her


Ingen kommentarer: