Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 22. mars 2011

En kveld uten nettverk

Jeg er bitt av bloggebasillen!
I går kveld og i morges kom jeg meg ikke på nett og det føltes såå ukomfortabelt å være lukket ute fra fellesskapet.. Hallo. Det viktigste jeg sjekker er vg.no liksom. Men mye styres via internett. Som amazon.com Kjempefin handleside på internett. Vi fikk låne "Solsiden" av Charlotta da hun og gutta var på besøk tidligere i år. I løpet av to kvelder har vi nå sett første sesong, dvs vi har sett åtte av et uant antall episoder. En DVD ligger nemlig igjen i Oslo. Og da var vi rett på PC`en og amazon for å få fortsettelsen. Men, neida. Eller for å sjekke/skrive på bloggen. Eller mailen. Eller VG. Eller været. Så hva gjør man da? Lever rett og slett uten å være pålogget. MEN. Det er jo ting jeg ønsker å få gjort da, som å skrive blogg og ha kontakt med folk hjemme.
Så det man ender opp med å gjøre er å dra på Starbucks. Her føler jeg meg hjemme nå, med datamaskin, kaffe og croissant.

Solsiden er forresten en utrolig morsom svensk komiserie. Handlingen utspiller seg i en forstad til Stockholm der tennis og golf er aktivitetene og utsikten fra kjøkkenet er vannet. Morsomme karakterer, selv om de er teite som få av og til.
Ellers leser jeg The Model Wife av Julia Llewellyn. ervet bok fra forrige tur til Kypros. Selv om handlingen kanskje ikke er av de dypeste, 19 årig modell blir gravid med nyhetsanker og han går fra sin kone som han har 3 barn med fordi en av de andre elskerinnene blir sjalu og videresender en mail fra den gravide til hans kone. Shallow. Men hun skriver veldig godt og formulerer seg så jeg sitter og fniser og nikker. Og så er den på engelsk, den eneste jeg har.
Og hvor vil jeg med dette? TIPS!!!! Jeg leser masse krim hjemme og nå trenger jeg noe på engelsk. Har du andre krimforfattere enn Ken Follett så kom med det. Det må ikke være for langt og tungt.

Nå skinner solen, men det er meldt storm igjen i kveld (storm her og storm hjemme har nok ikke samme definisjon).

Ingen kommentarer: