Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 14. mars 2011

Bursdagsplanlegging

Jeg elsker å finne små morsomme ting til bursdagsfeiring. Vi håper å få til en liten fest med kompisen Jimmy og hans familie, men hvis ikke skal vi nok alltid klare å få til en heidundranes fest med oss fire. Vel er det tungt med tette barn, og kanskje spesielt gutter, men fordelen er at de leker sammen og aldri føler seg helt alene. Hadde rett og slett ikke vært like morsomt å være her om de ikke hadde hatt hverandre.


Vi har veldig få leker her og jeg merker at vi savner det på dager som i dag. Det regner og vi har mange timer å slå i hjel innendørs. Har derfor på vegne av morfar i Lyngdal og oss kjøpt fine leker Fredrik skal få i morgen. Gave fra Moa og oldemor kom på døra i dag (veldig spesielt pakkesystem her, folk bestiller masse på nett og de ringer på og legger pakkene utenfor dørene -vær så god!) og gave fra Drøbaksbesteforeldrene står klar på hylla.
Nå har det blitt kveld og nå vet jeg at det blir oss fire i morgen og bursdagsfest på onsdag eller torsdag. I morgen blir det derfor pakker, god mat og skikkelig høy amerikansk bursdagskake og så tar vi alt stæsjet når vi har barn her. Tror det blir moro.

Gutta og jeg har ryddet og vasket i dag. Begge har vært kjempeflinke og hjulpet til. Men etter middagen fikk de ikke hjelpe til mer, da ble de sendt i badekaret.

Jarle var sliten og la seg tidlig. Med bursdag ble jeg litt tankefull og logget meg på igjen. Her er det fortsatt 14.03 og kl er 11pm. Ting var akkurat i gang for 6 år siden og jeg mimrer. Har akkurat vært inne og kikka på storegutt som ligger rolig og fornøyd og gleder seg til i morgen. Klokka er 7 hjemme og for 6 år siden styrte jeg rundt hjemme med stoppeklokke og en mann som snorket og sov (da og ;o) ). Det var enda rundt 11 timer igjen og godt er det at man ikke vet hva som skal skje på forhånd..


1 kommentar:

Astri Hildrum sa...

Flotte bilder av gutta, du er virkelig flink til å ta gode bilder. Tror jeg må børste støvet av kameratet mitt også. Husker også den dagen for 6 år siden, men først etter at alt var overstått. Satt av alle ting på skismøringskurs på Oslo sportslager da meldingen tikket inn. Da ble jeg så distrahert at det var uaktuelt å fortsette med kurs, tenk, tante for første gang!! Det var kjempestort, fikk heldigvis kontakt med Torstein så vi fikk gått og tatt en pils og feiret begivenheten:-D