Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 3. januar 2012

Kickstart på 2012??

Tja..
Ikke kickstart akkurat, men er i gang med treninga ihvertfall. Jula har blitt et matgilde uten sidestykke og kan ikke skryte av at jeg har klart å legge godteposen på hylla på nyåret heller. Men det ble ribbe og rødkål, til tross for knust komfyr bitte lille julaften.
Og så var vi så heldige å bli invitert til Osen i nyttårshelga, der venninnen min, Silje og familie, har hytte. Masse snø og masse hyggelige mennesker gjorde det til en kjempefin helg. Vi fikk dratt med smågutta på langrennstur, og stakkars lille 4 åringen måtte gjennom 5 kilometer på sin første tur... Og nå sitter nok mange og tenker, de skal ikke gå lenger enn til cafeen og tilbake, eller hun der piner det stakkars barnet, eller nå er løpet kjørt -han kommer til å knekke de skia så fort han får sjansen...
Først, vi var ikke klar over at det var så langt, så; han ble hjulpet opp alle bakkene -han kan ikke fiskebein, videre; vi storkoste oss i nedoverbakkene og kauket ut i skogen at vi hadde vunnet førstepremien (det likte han godt) og folk heiet på oss i løypa. Han var veldig stolt etterpå og I promise: no tears!! :o)
På søndagen fikk vi damene oss en liten skitur i snøføyka alene -deilig.


Ikke mange som hadde sånt vær eller føre på nyttårsaften!


Fornøyd 6 åring


Liten gutt får hjelp av Jarle og Bent.
Veldig fornøyd og stolt
(og mener selv han gleder seg til neste langrennstur...;o) )

Første løpetur fra jobb i det nye året ble med brodder. Det var griseglatt. Hadde også sekk og brukte sånn ca en evighet på de stakkarslige 5 kilometrene hjem. Lite kick i det altså.

I dag har jeg kjørt det nye Bodypumpprogrammet for første gang, release nr 80. Veldig gøy med ny musikk og noen nye øvelser. Det er blandt annet en utfall bakover der man kommer tilbake og hopper på et ben..og skjønner du ikke hva jeg mener så kom på Bodypump på SATS Kampen en tirsdag klokka 20.00, så skal jeg vise deg! For her kicker det ihvertfall!

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få til å løpe litt mer. Målet må jo være å løpe flere kilometre i 2012 enn i 2011. Konkurransen er i gang...

5 kommentarer:

Sassa sa...

Godt Nytt ÅR.
Det der ser jo helt drømmeføre ut!!!!

Håper du får et bra 2012 gleder meg til å følge deg og bloggen.
klem

Ingunn sa...

Godt nytt år til deg også, Sassa! Drømmeføre, men litt vel kaldt med 17 blå på morgenen. Men sjelden man får i både pose og sekk, så vi kledde oss godt og hadde en super skitur :o)

Anna sa...

Spreke gutter, og med det energinivået skal jo 5 km være greit?
Dumt timene våre kræsjer, men jeg skal få sneket meg inn på en og annen bodypump time etterhvert, "gartis" styrketrening!

ania sa...

Godt Nytt År til deg også jeg synes en 4 åring har bare godt av å være ute i snøen så lenge og siden han mestret dette er han klar på ny tur lykke til

Endorfinlykke sa...

Den nye utfalløvelsen på Body Pump er kjempegøy! :)

Herlige snøbilder. Flinke skigutter!