Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 7. februar 2012

God søvn er undervurdert

Noe av senga fra Living har kommet!

Jeg var iltrende forbanna i går da jeg var hjemme hele dagen fordi Living ikke har levering fra 16 og ut. Det er enten 10-17 eller 14-21. Men da klokka var 17.10 kom jeg endelig gjennom på telefon og det viste seg at bestillingen lå inne, men sjåføren hadde blandet listene (???), det var ihvertfall forklaringen jeg fikk. OK, greit nok. Vi ble enige om hastelevering før kl 20.00. To karer kom ikke lenge etter med senga. Ble temmelig sur da jeg så det var hull i plasten rundt overmadrassen og den var blitt møkkete. Grunnet dårlig søvn over lengre tid har vi nå altså investert i en dyr seng med DUX-fjæringssystem og den overmadrassen er liksom ikke gratis og langt fra greit nok at den er litt møkkete. De gangene jeg bruker ekstra penger forventer jeg at alt er perfekt. Kom sannelig gjennom på telefon til Living igjen og fikk beskjed om å ta dette på reklamasjon, kunne finne skjema på internett. OK, greit nok. Jeg forstår også at damen i telefonen ikke får gjort noe med møkka her og nå. Men så kommer liksom toppen av det hele, hvor søren er mellommadrassen?? Jeg legger ut bildet av senga igjen:



Underst: sokkel
Videre: to rammemadrasser
Så: en stykk stor uhåndterlig mellommadrass på 180cmx200cm
På toppen: overmadrass

Selgeren jeg kjøpte av ringte meg heldigvis opp igjen kl 19.50, burde ha målt blodtrykket bare for å sjekke, er sikker på jeg må ha bikket 180/120. Han skal ringe meg opp igjen i dag og tar seg forhåpentligvis av hele klagesaken for jeg er ganske sur.
Vi har ihvertfall fått riktige undermadrasser, så det var bare å pakke opp. Og et laken dekket til skiten på overmadrassen. Og det er utrolig hva en god seng kan gjøre. Den er fast, jeg er magesover og blir helt svai i ryggen om den er for myk. Men selve overmadrassen har en slags frottemyk overflate som gjorde at jeg følte jeg la meg i fløyel. Jeg våknet i løpet av natten som jeg pleier, men sovnet igjen umiddelbart. Nektet å stå opp da morgenen kom, dette var rett og slett andre boller.
Så kan jeg vel forhåpentligvis bare glede meg til sokkelen også er på plass, samt 20cm til med mellommadrass og mer fjærer :o)
Sova, sova!

Men Living altså.
Vet ikke helt hva jeg skal si om dem.
Vi har kjøpt en del ting der. Selve butikken er til tider litt rotete ifht andre møbelbutikker, men de har en del solide møbler og god kvalitet. Problemet er bare at man må bestille møblene fra en selger, og selgere er det virkelig ikke flust av på gulvet på Living (Karihaugen er den jeg har vært i). Når det først kommer noen, er de flinke og blide. Men har nå opplevd å vente 30 minutter for å få hjelp mer enn 3 ganger, og det er for mye.. Jeg har også forstått at det er de samme som svarer i telefonen, så elendig telefonservice er jo bare en forlengelse av problemet de har på gulvet.
Jeg kan ikke forstå at man kan spare på selgere? Det er vel den eneste måten de får inn penger på? Sist jeg var der (kom ikke gjennom på telefon for å få bestilt hjemsending og valgte å kjøre bort) fant jeg ingen selgere på gulvet i det hele tatt. Mens jeg lette etter selger overhørte jeg flere handlende som var forbanna og valgte å dra uten å handle da de ikke ble hjulpet, bad business..
Nå har jeg funnet kontoret, så jeg hentet til slutt en selger -som snakket med en annen kunde i telefonen.

Lurer på hva de vil tilby som plaster for tullet de har funnet på med sengen vår. Vi trenger ny sofa hjemme når de gamle blir med opp på hytta. Jeg vil foreslå en ekstra rabatt på minst 30% på neste kjøp, og det på toppen av allerede rabatterte priser. Da forblir jeg Livingkunde.

Fikk meg en løpetur på mølla på SATS i går kveld etter dramaet. Godt å løpe av seg sinnahormoner :o)

6 kommentarer:

Silja sa...

Huffda! Har vært innom butikken en gang for mange år siden men som du sier så var det rimelig kaotisk der og det var ikke akkurat mange som sto klar for å hjelpe.... ergo gikk jeg raskt ut igjen og har ingen planer om å returnere!! Har hørt en historie om dårlig service derfra men ellers vet jeg bare at jeg aldri kommer til å handle der ;-) SÅ ille var altså førsteinntrykket mitt fra den butikken.... Lykke til!

Ingunn sa...

Skjønner ikke at de ikke ser det selv! Hvis man vil selge en sofa til 59.000,- (ikke til meg altså, men det er det en av sofaene koster der) så kan man ikke forvente at kjøper går og leter opp en selger og ikke at man viser takknemlighet heller, når det endelig kommer noen som gidder legge inn bestillingen. Men senga er så langt svært god og spisebord med stoler og stuebord er vi superfornøyd med... Har som sagt derfor tenkt å gi dem en sjanse til ;)

Anna sa...

Grrr...
Mener vi kjøpte sofa der som skulle ha leveringstid på 6-8 uker...satt på gulvet i 11 tror jeg. Fikk vel noe avslag på prisen, men det er det ikke verdt!
Kunderervice og tilgjengelighet teller minst like mye som kvalitet, spør du meg (i butikker der kvaliteten er noenlunde på lik linje...)
Men godt du fikk sove da!

Ingunn sa...

Det er artig hvordan denne saken har utviklet seg. Jeg har visst ikke fått rammemadrassene som skal være i bunn, men to mellommadrasser (istedenfor en på 180cn). Det var feil nr i katalogen deres, så hele bestillingen ble feil. De har lagt seg flate og kommer med rammemadrassene i kveld. Mellommadrassen vi SKAL ha er lagt i bestilling og likeledes er ren overmadrass. Når dette leveres, tar de med alt som er levert galt... og enten selger det rimelig eller kaster det. Har tenkt å spørre om de vil jeg skal vaske overmadrassen selv mot at jeg får f.eks 3000,- i avslag på sofa?? Da er det greit.
Opplevde forresten denne gangen at det var 6-8 ukers levering, men at det kom etter 3 uker.

Solveig Marie sa...

haha. for ett kaos. Synes jeg ser deg i fyr og flamme. Så bra man kan ta seg en løpetur for å lette på trykket. Lenge siden jeg har vært på living. Men sitter litt med inntykket av at det ikke jobbet noen der. Det var ganske stille....ingen kundebehandling i det hele tatt;) klem fra Sol

Anonym sa...

Kjøpte sofa på living for litt siden. Lette etter en selger i 20minutter før vi fikk lagt inn en bestilling.. Spesielt konsept ja..:-)