Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

onsdag 27. juli 2011

Den store flyttedagen

Lite tid for blogging når det er så mye som skal skje på en gang. Har massevis av ting jeg har lyst til å fortelle om og regner med å kunne sette meg ned med bloggen i løpet av noen dager. Sååå mange fine bilder og opplevelser vi har lyst til å dele.
Vi har ikke glemt den store Norgestragedien og det er utrolig hvor mye støtte vi har møtt av folk her. Fremmede mennesker som såvidt har fått med seg at vi er fra Norge kommer bort og trøster og spør, alle vet hva som har skjedd. Det føles godt.

Men nå er det samtidig på tide at vi fortsetter med vante ting og avslutningen på den store Amerikaturen må dokumenteres for ettertiden.
I dag er Shamrock hos oss, de skrur ned og pakker sammen allemøblene, pakker alt på kjøkkenet og skrur alt opp hos de nye møbeleierne som er fra Danmark og som kom til Stanford for 2 dager siden. Vi betaler 2000kroner hver og så gjør de alt, det er deilig. Nå sliter de med å skru fra hverandre IKEA sengene, en kjempestor dobbeltseng og en køyeseng. De irriterer seg grønne over at de må skru fra hverandre ALT for å få det fra hverandre. Been there, done that. Jeg koser meg med bloggen ved siden av. I morgen kommer det et vaskefirma og etter det renses teppene. Ja, det blir litt penger, men det er SÅÅÅÅ verdt det. Å vaske ned en leilighet med to apekattgutter hengende rundt er rett og slett umulig, så hvis Jarle skal få jobbet noe de neste to dagene er det helt nødvendig.
Samtidig har vi bilen som skal selges, og der gikk selvfølgelig noe galt med lyset i siste øyeblikk og vi måtte ha to nye Xenonpærer satt inn på merkeverksted -og DET er ikke billig her. Arg, kunne de ikke holdt 3 uker til?? Mens bilen var parkert på betalingparkering i Vegas har noen også skrapet opp en dør med en nøkkel, så vi må ordne med forsikring og alt det der i tillegg.
Ipoden min sa også takk for seg for en uke siden og jeg måtte på Appel for å fixe med det, ny har ankommet i dag.
Pass til guttene ordnes også i siste liten. Vi stresser nå med å få vigselsattesten på engelsk, noe de har funnet ut at de trenger i tillegg til alt det andre vi har skaffet dem.
Blir deilig med ferie. er så glad for at vi avslutter med 10 dager kos og bare skal levere fra oss bilen når vi kommer tilbake. Vi har litt tid her i området før flyet hjem den 10. august, så vi slipper å stresse.

Trening blir det ikke mye av. Skal skrive et eget innlegg om trening på turen som var for det var ikke bare bare. Men løper litt og koser meg med det.

Neste gang jeg er inne lover jeg å poste litt bilder. De siste innleggene har blitt litt kjedelige, og spesielt for de som ikke skjønner norsk.

Ingen kommentarer: