Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

lørdag 24. september 2011

Frosk i utedoen på Sognsvann

Jada, tittelen er for å vekke interessen. Men jeg har altså virkelig sett en frosk i do og historien kommer etterhvert.

Det er kvelden før race-day. Det er lenge siden jeg forsto at jeg verken kommer til å bli kjappere eller veldig mye bedre forberedt til det store løpet, altså Oslo halvmaraton.
Siste uka har gått med til Bodypumptime, en deilig kveldsløpetur på 11km og en rolig siste runde på Sognsvann igår med mannen.
Etter USA turen har vi nå funnet ut en smart måte for barna å vedlikeholde engelsken på; en fransk barnevakt som snakker greit engelsk, men absolutt ingenting norsk. Coralie var på plass og Jarle og jeg dro opp til Sognsvann.
Sol og relativt kjølig var utgangspunktet for denne siste turen. Og selvfølgelig det faktum at en del kilometer skal gjennomføres i morgen. Det går an å tisse i skogen, men jeg insisterte på å ta turen innom de illeluktende doene nærmest kiosken.
Etter historien med mannen i fluktstol som satt hele dagen nede i disse utedoene på Sognsvann for noen år siden og holdt "utkikk" er jeg litt halvparanoid og sjekker alltid kjapt at det ikke "skjer" noe skummelt der nede. Men i går var det altså bevegelse nede i mørten og pulsen slo vilt i brystet. Jeg skvatt tilbake og ventet litt før jeg forsiktig kikket over kanten igjen. Og der satt den altså, en relativt stor frosk nede blandt dopapir og annen skit og kikket opp på meg.
Sorry, det ble tissing i skogen.

Det ble en deilig og rolig runde rundt Sognsvann der de holder på å utbedre veien (eller det er kanskje bare noe jeg håper). Totalt 5km og siste innspurt.


nei, det var ikke denne frosken jeg så...


I dag har jeg hentet startnummeret mitt,
44 252

Jeg starter klokka 13.37 og håper på en tid under 2 timer. Start og mål ved Festningen. Turen går bort Dronningensgate til Sjølyst, tilbake Frognerkilen, rundt Aker Brygge og Vippetangen og videre til Bjørvika. Videre en svipptur innom Grønland og Tøyen før turen avsluttes opp Karl Johan og tilbake til Festningen.

Nå håper jeg bare at denne teite uroen skal holde seg unna slik at jeg får sove og i det minste møter uthvilt i morgen.

Lykke til til alle dere andre som skal løpe i morgen! Jeg håper at jeg kanskje ser noen kjente fra bloggeverdenen, sporty kollegaer, familiemedlemmer og venner som skal løpe og kjente langs ruta!

1 kommentar:

Charlotta sa...

Massa lycka till!!! Stor kram (och ordbekräftelsen är träffade nog "track"!)