Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

søndag 11. september 2011

17 kilometer og pølsefest

Trening

Ja, der var nestsiste langtur i boks. Nestsiste før halvmaraton her i Oslo vel og merke.
Samme tur som sist uke, la bare på en ekstra sløyfe ut til Bygdøy bad. Deilig tur i opphold etter at det regnet på natten og formiddagen. Fordelen med regn er at det ikke er så mange insekter. Etterhvert ble det nesten litt sol og dermed kom de små eklingene ut av skogen igjen. Rundt 9 km inntok jeg en geleklump med energi (er ikke akkurat som å spise godteri, selv om det er søtt. Og ikke særlig enkelt eller behagelig å spise mens man løper heller) og fikk samtidig med noen fluer på kjøpet. Åhh, det er så ekkelt, men man får vel bare tenke at det kanskje var nok proteiner til å bygge opp en liten celle eller to et eller annet sted i kroppen -og kanskje til og med en muskelcelle. For det var mer enn nok celler som ble slitne på turen i dag. Men hoftene holdt på denne langturen, og det er jo positivt.
Fikk også en flue i øyet og en i nesa ved 9 km. Den i øyet fikk jeg ut etter 16,5 kilometer og den i nesa vet jeg ikke hvor tok veien...

En annen ting som skjedde på løpeturen var at jeg fant drikkeflaska jeg mista forrige helg!! Hva er sannsynligheten for det når man løper i tjukkeste Oslo?? Jeg var kjempelei meg for flaska som var borte og sjekket en del på internett for å få kjøpt ny. Amphipod er et merke som (ihvertfall ut fra hva jeg klarte å finne) kun selges i USA og i Canada. På nettshoppen kan man heller ikke legge inn andre mottakerland enn nettopp nord-Amerika.
Jeg må jo nesten også skrive at jeg allerede har vært ute og lett etter den. Løp hjemmefra til Aker Brygge på en tur og tur to fra Hjortneskaia til Bygdøy. Og så lå den altså innenfor gjerdet på containerområdet mellom disse to stedene. Hurra!


Skal være superflink til å klikke dem ordentlig på plass heretter.
Men skal du til USA, og tilfeldigvis ser slike i en sportsbutikk;
Please, kjøp med to stykk i størrelse 10oz for meg.. :o)



Hjemmelivet
Ellers skjer det litt av hvert her for tiden.
Barnehageeieren ble slått konkurs og på torsdag ettermiddag kl 15  var det bare å hente poden og bli hjemme på fredagen. Til uka blir det midlertidig barnehage i en kolonihage og så håper vi barnehagen med ny eier er oppe og går uka etter det. Vi er kjempefornøyde med de ansatte og at det kun er en småbarns- og en storbarnsavdeling. Teodor også trives kjempegodt og siden dette er barnehage nr 6!!! for ham er vi litt stressa på at vi helst ikke har lyst til å bytte mer.


Noen fordeler er det ved en konkurs. Litt kvalitetstid med 4 åringen er fint. Vi dro opp til Ekeberg og bondegården der. Mange forskjellige dyr som går løst så man kan hilse på, som denne sauen, eller inngjerdet slik at man kan gå inn i innhegningen.


Nå er det mat å få


Litt rot, tull og bråk på skolen til Fredrik også, der de har tatt inn 1 klasse mer enn de egentlig hadde plass til. Men Fredrik stortrives og har masse venner der. Han er også flink til å øve på lesing hjemme, så foreløpig går det greit.


Forrige uke hadde vi også bursdagsfest for Teodor. Ja, han hadde bursdag i juli, men det ble ingen barnebursdag eller stor feiring og vi lovet ham en fest når vi kom hjem. Og har gutten glemt dette? Neida, han har gledet seg til dette i 2 måneder...
Vi var 17 stykker med store og små. Pølsefest og masse kake etterpå. Og masse pakker. Poden la seg lykkelig!


Pølse på tvers


Bamsekake med toglys. Ser nå at det ser ut som
en av seigmennene faller ut av toget...


10 av 17 tilstede ved bordet



Utelivet
I går kom mamma og kjæresten Sverre innom her og hentet gutta boys. De hadde invitert dem med på hyttetur til Stryken. I dag kom de hjem etter å ha grillet, fisket, spikket, bakt, lagd pannekaker på gamleovnen og rodd to runder rundt maurøya. De to store leverte barna tilbake utpå ettermiddagen og var så slitne at nå skulle de hjem og sove.

Datenight ble brukt til å spise sushi, gå på kickboxerstevne og så full middag med vin på Kampen Bistro.
Og hvorfor kickboxing?
Da vi var i Nordreisa i 2009, tok Jarle kontakt med kickbokserklubben og fikk sparret litt med dem der. Vi fant fort ut at pappa Eskil som drev klubben var gift med Gro som jeg hadde blitt kjent med på treninga. Hun var instruktør og primus motor på treningssenteret. Datter Kristin var en av kickboxerne som sparret med Jarle (Jarle driver bare med boksing, men lærte seg litt sparking der oppe). Han sparret også en del med Karl Martin, en fyr som har drevet med kickboxing lenge.

I går så jeg at mor Gro postet et innlegg på facebook om at Kristin skulle gå landskamp og at det ville bli en tittelkamp direktesendt på tv.
Etter sushi gikk vi tilfeldigvis forbi Jordal og lot oss friste av høy musikk og lang kø. Kom akkurat tidsnok til første kamp og så satt vi der og hoia og heia i 4 timer.. Kristin vant sin landskamp (det er kult, hun er bare 19 år og ahr akkurat flyttet til Oslo for å gå på skole her), Karl Martin vant sin kamp, og det var to tittilkamper der Norge endte med verdensmestere, Andreas Lødrup (som også studerer medisin) og Thea Therese et eller annet.


Kristin i aksjon

Avsluttet med en bedre middag på Kampen Bistro der vi fikk fiskesuppe med blåskjell og kveite med risotto og chorizosmør, mmmmmmmmmmmmm

3 kommentarer:

Anna sa...

Fint nytt bloggnavn!
Utrolig flaks med den flaska.Hva er oddsen liksom?
Måtte le av den flua, tenk på den stakker'n, svømmer rundt i magen til en kjempe. Møtte sin skjebne i et syrebad.
Og OM går bra, nå har du jo løpt deler av løypa mange ganger!

Ingunn sa...

Hei Anna: Ja, er så happy for at flaska er med hjem igjen. Nå skal den kokes.. Og du, det var FIRE fluer. To svelget jeg sammen med den klissete grisegelesukkerklumpen jeg hadde med meg, en i øyet og en gjennom nesa... Kanskje jeg ender opp med lungebetennlese i morgen -utløst av flue. Tror også OM går bra. Kommer til å gjennomføre ihvertfall, så får vi se om jeg klarer det på under 2 timer.

Charlotta sa...

Stackars liten flaska. Ensam och övergiven i ett främmande land i flera dagar, men så räddad till slut! Men jag undrar om jag ska byta ut joggingen mot nåt annat - flugor är inte mina favoritproteiner direkt...! Får hålla mig på löpbandet - säkrare där!