Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 14. juni 2011

Klippekort på akuttmottaket

Som jeg skrev da Fredrik brakk armen tidligere i år: jeg var overrasket over at det ikke var Teodor som hadde vært uheldig først...

Men på lørdag var det altså Teodor sin tur. Han enten løper eller står stille, det er liksom ingenting i mellom (that`s my little spidermonkey). Full fart eller ingen fart. Og på lørdag var det visselig full fart og med hodet rett i sengekanten. Ikke så mye blod, men langt og sprikende kutt midt i øyebrynet på venstre side.
Og det er definitivt ikke første gang han kutter seg i hodet. Jeg har selv lappet ham sammen med lim og hårfletting flere ganger, samt at legevakta har vært involvert et par ganger.
Her er det ingen legevakt, men akuttmottaket siler ut hvor mye akuttbehandling som trengs. Kuttet var dypt og med en flenge i dypet ned mot øyet (sorry om noen følte dette ble litt vel detaljert..) og legen ville sy. Ikke lett å sy en vilter 3 åring i ansiktet, så de ville dope ham litt ned. De barberte bort øyebrynet og han har fått 8 meget pene sting. Er glad de ikke teipet det sammen, men uansett, hvordan det blir til slutt vet man jo ikke før det har gått et år.
Alternativ utfall:
1. Han kan få et arr istedenfor øyebryn.
2. Han kan få et arr som ikke synes pga øyebrynet (men særlig hårete over øynene er han ikke i utgangspunktet, så vi får se..
3. Han får et lett broket øyebryn ala Vanilla Ice og vil ikke være i behov av barbering med lyn/striper etc for å bli "kul".
Krysser fingrene for alternativ 2..

Godt å komme hjem til kos og klem
På dette bildet kan man nesten ikke se at han er skadet en gang!

2 kommentarer:

lettbent sa...

Huff, skremmende når barna skader seg sånn. Ganske fantastisk hvordan man klarer å holde seg rolig og gjøre det man bør så lenge man må. Man blir litt tøffere når man har barn i grunn... (c: Godt det gikk godt, og litt arr på gutta er vel bare kult.

Anna sa...

Godt det ser ut til å bli bra da, og alt. 3 er vel ikke så værts heller ;-)Nå har jeg Ice, Ice baby på hjernen...
Ser at du har rukket en løpetur etter hjemkomst, jeg ble stuck in Paris, og kom ikke hjem før kl. 20 igår kveld. Nå har jeg hjertebank og er shaky!