Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 16. mai 2011

17. mai feiring den 14. ???!!!!

Mamma hadde med seg flagg og sløyfer, trompeter og servietter. I dag kom det en konvolutt fra Drøbak med 17.mai slips, nåler og fløyter. Fikk nyhetsbrev fra Sjømannskirken i San Francisco tidlig i uken og lurte spent på hva de gjør den 17.mai, om de går tog i gatene, om de stopper trikken midt i den bratteste bakken for å få sunget ferdig "Ja, vi elsker", har de lollipop og kroneis?
Såååå skuffa da! For de skulle feire 17. mai den 14.!!!??? Det går bare ikke an! Man kan ikke feire en dato på en annen dato.. nei, vet du hva.
Så det blir samling av noen av nordmennene på Scancor istedenfor. Vi håper på oppholdsvær og så får god mat, masse is og sang bli feiringen. Kanskje vi til og med kan klare å få til et lite skramleorkester og vise oss fram for de som bor på Stanford West (leilighetskomplekset der vi skal feire i morgen). Fløyter og lokk lager massevis av lyd.

I dag har gutta vært på skole og i barnehage. Mamma og jeg har gått tur, kikket litt og pratet på cafè. Trenger litt voksenoppdatering også. Gutta stortrives med Moa her og får lurt henne med på fektekamper, basing og løping. I går var Fredrik og Moa i felleshuset utenfor hos oss og spilte biljard. Veldig deilig å slippe å være alene med gutta nå når Jarle er i innspurten med artikkelskriving.

Flust av disse små ekornene med bustehaler. Ikke særlig redde av seg heller

Teodor sitter på steinen sin og ser på toget. Nest beste alternativ etter å sitte på benken på togstasjonen. Dette er på utsiden av leilighetskomplekset vårt.

Trening
Blir litt amputert trening her nå med besøk, men prøver å få løpt litt på mølla. Hadde i dag intervaller på programmet og løp 400meter x6 på 13,7km/t. Makspuls på 191. Good or bad? Vet ikke helt jeg. Tror det er bra at jeg klarer å trene videre med så høy puls, men klarer ikke å holde intensiteten oppe så lenge når kroppen er i så stor mangel av oksygen. Jeg fortsetter så godt jeg kan. Det er jo ikke sånn at jeg føler jeg skal miste pusten eller svime av oppå der, så da er det vel bare å kjøre på og håpe man blir i bedre form etterhvert.

Ingen kommentarer: