Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

torsdag 5. mai 2011

Picnic i 25 grader

Ut fra værmeldingen ser det ut som dette var siste sommerdag på en stund og vi rykker tilbake til vår -rundt 15 grader. Det er i grunnen greit, selv om 20 grader er helt perfekt. For 25 grader høres så vannvittig deilig ut, men det eneste som er digg da er jo å dyppe tottisene i bassenget, spise is, sole seg på stranda. Dette er liksom ikke ting man kan gjøre hele tiden, dette er ting vi gjør på charterturer i 7-14 dager, og da er i hvert fall jeg fornøyd. Men gleder meg til Fredrik får av gipsen så han kan være med i bassenget vårt og begynne opptrening av armen igjen. Det er nå litt over 3 uker siden ulykken og siste antydet gipsetid var totalt 6-8 uker. Så vi krysser fingrene for at juni blir en god bademåned med deilig temperatur og oppvarmet vann i bassenget :o)

Jeg var på Yoga i dag. Treneren går visselig fort fram forteller yogakjennerne, med mye hodestående, løfting av kroppen mens vi står på hendene med bøyde håndledd. Men jeg henger med sånn nogenlunde og føler fortsatt jeg får utbytte av timene. Men for meg er ikke dette "hovedaktiviteten" min og liker best timene der vi står i posisjoner som gir god strekk.

Dagen fortsatte med litt klesvask og annet forefallende før en liten strekk i solen med bok og totter i vannet -åhhhh -så deilig. Bare synd det varte så kort. Men barna må nesten hentes og dersom jeg henter Teodor sent får vi en "bot" på 2 dollar per minutt. Jeg hentet for sent den dagen vi stilte klokka (og glemte å stille klokka i bilen -og husket det heller ikke) og kunne glætt fått en liten fartsbot der også...

Teodor hjalp til med matlaging for picnicen. Kjøttboller med hvitløk, sylteagurk, persille og løk, potetsalat med epler, sylteagurk, majones, melk og sitron og tzatziki. Han hjalp også til med å pakke bager etc og klarte å snu et økende energiutbrudd til noe nogenlunde positivt (det ble litt yoghurtskvetter rundt omkring, men jeg trakk pusten dypt, telte til ti og hentet kluten).

Også i dag skulle det være fotballtrening på gresset utenfor der Jarle jobber og jeg hadde avtalt å møte Anniina der, min finske venninne. Outi, også ei fra Jarles jobb som jeg går på Yoga med, skulle komme med sin familie. Det er hun som har de to særs scandinaviskutseende jentene, hadde et løpebilde av dem med flagrende sommerkjoler og langt lyst hår for noen uker siden. Det viste seg at hun hadde dobbeltbooket, så det ble oss fem. Deilig mat og godt selskap i solen. Teodor fikk fullt utløp for sin oppsamlede energi og koastet popcorn og peanøtter over hele området vi satt. Feiebrett er helt nødvendig i vårt hjem. I dag ble det snacks for fuglene (eller rottene..).

Hadde glemt kameraet, så i dag har jeg ikke mye å vise fram.
I morgen tar vi turen til Oregon og Corvallis, Jarles fødeby. Lang kjøretur som deles i to på vei opp (totalt 8 timer). Med kids er det temmelig mye og jeg planlegger opplading av forskjellige medier og drikke og annen snacks som kan inntas uten altfor mye søl i bilen. Det blir en snarvisitt grunnet arbeidspress for Jarle sin del, men det blir veldig hyggelig å møte Ron og Cath som jeg bare har hørt om. Også de venner av Svigers, Eva og Kjell Ivar fra den gang KI forsket og doktorerte i Statene.

Ingen kommentarer: