Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

onsdag 18. mai 2011

Gipsen er av!!!

Da vi sist var i Grass Valley, sa Randi og Garth at de gjerne ville ha Fredrik sin gips som suvenir oppe på farmen når den en gang skulle av.
I dag ble den noget uventet fjernet etter at vi i utgangspunktet hadde fått flyttet kontrolltimern til langt uti juni. Jeg ringte og styrte og fikk ny time i dag, og så plutselig var det ikke mer støtte å hente i gipsen. Fredrik ytret stolt at nå skulle gipsen til Grass Valley. Der kunne de få lov til å bruke den som våpen hvis det kommer flere bjørner, klapperslanger eller Sorte Enker ;o)


Sort enke


Hurra, nå blir det svømming!!

En begivenhetsrik dag.
Jarle og Fredrik var avgårde tidlig som vanlig. Vi andre tok det litt roligere og hadde Teo i barnehagen tidsnok til gymmen med Nick. En gang i uka kan barna være med på gym, fotball eller begge deler, dette betaler man ca 10 dollar for for hver gang.

Trening
Mamma og jeg skilte lag og mamma spaserte rundt The Dish mens jeg skulle løpe. Hadde på de nye megakule løpeklærne som er fra mormor i Oslo, dvs mamma hadde med bursdagspenger fra mormor og i går koste vi oss leeenge i Nikebutikken. I dag hadde jeg på løpeshorts med tights inni. Modellene er veldig forskjellige og den jeg har fra før har en tendens til å skli opp når jeg løper. Var veldig spent på denne nye, for den kjentes veldig mye bedre ut enn den gamle da jeg prøvde den. Hadde også på signalgul t-skjorte -overtalt av mamma fordi hun liker grått sammen med knæsje farger.
Så da la jeg ut på løpetur, med nye klær, med musikk, med GPS og god følelse i bena. Første 6km med 11km/t i snitt, deilig. Fløt avgårde og koste meg med akkurat passe med klær og masse energi. Bestemte meg for å løpe the Dish også for å få litt bakkepuls, og så kunne jeg jo sjekke ut hvordan det gikk med mamma også. Første oppoverbakke er bratt og fæl. Fikk opp farta igjen da det slakket seg ut og møtte på mamma. Ikke tid til å stoppe opp, men "thumbs up" og så løp jeg videre oppover. Holdt nesten 10km/t i snitt på resten av bakkene og formelig struttet av energi. Løp forbi en mann (he, he) og da måtte jeg nesten løpe enda litt fortere. På toppen var jeg fortsatt full av energi, etter flere kilometer med oppover. Løp nedover med "Rebell Yell" av Billy Idol på øret og nøt for første gang å løpe 1,2 mil fra begynnelse til slutt. Snittid ble 10,6 grunnet massivt med oppover, men totalt en knall løpeopplevelse. Og innershortsen holdt seg på plass og ingen gnagsår på lårene.

Vi har kost oss i solen, Teodor har vært på svømming, vi har spist is i parken og vi koser oss masse. Nå har vi planlagt helgen og stort sett neste uke også. Veldig hyggelig med besøk og tror vi kommer til å få en fin uke.

3 kommentarer:

Anna sa...

Så bra at F kan være en vanlig liten gutt igjen, må være godt å få av seg den saken før den værtse varmen slår til.
Fint med sånne turer der man får en opptur, det er de man skal samle på.
Hils mamma! (PS. jeg skulle da tro at hun også skulle jogge litt? Hun var jo i knallform sist jeg så henne, vel og merke noen år siden, men...)

Frk. Løpeskjørt sa...

Det hørtes ut som en deilig tur. Ikke minst med nye klær!

Og det var nok veldig godt for ham å få av gipsen. :o)

Charlotta sa...

Grattis till två armar igen, Fredrik! Vad skönt. Nu kan kramas ordentligt igen och så allt det andra förstås.
Stora kramar från oss här på Opplandsgata.