Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

fredag 11. februar 2011

Artificial flavor

Tilsatt smak.
Ja, det kommer man over hele tiden her. Og spesielt mat som er beregnet til barn (og det er det mye av her, man skjønner hvem som bestemmer hva som skal opp i handlekurven og prudusentene utnytter virkelig markedet). Og nå er det snart Valentine`s Day og stort sett alt av mat kommer i hjerteform, rosa farge eller med jordbærsmak. Usj.
Vi kjøpte is i parken forrige helg og man skjønner at isen er tilsatt både farge og smak når man åpner posene. Men etter å ha sett påfølgende bilde av seg selv lurte Fredrik på om fargen noensinne kom til å bli borte...

Litt undrende sa jeg at den selvfølgelig kom til å bli borte, selv om jeg en stakket stund faktisk var litt usikker selv. Men hadde det ikke gått bort ville nok en stakkar allerede vært saksøkt for milliarder, og jeg slappet litt mer av.


Klokka her er halv tolv på formiddagen, halv ni hjemme. Tenker masse på hva dere driver med.
Dagen i dag er så langt også veldig bra og det lover godt for de neste månedene. Fredrik er på skolen og Teodor i barnehage, jeg har tatt det helt rolig. Skjønner jo at vi må finne på noe spesielt på Valentine`s Day og sonderer markedet. Vi har også storbesøk på trappene (forhåpentligvis kommer bestekompisene til Fredrik på besøk neste helg. En lillebror har vært syk så vi krysser fingrene). Vi planlegger å feire Fredriks 6 års dag mens de er her og jeg prøver å kjøpe inn festlige ting jeg kommer over som vi ikke nødvendigvis har i Norge.
Hvis noen har vært i Statene og kom over festlige ting er det bare å fyre løs, vi prøver jo å gjøre livet litt amerikansk mens vi er her og er åpne for tips :o)

Videre i dag skal vi i svømmehallen og sjekke den ut for første gang. Etter det møter vi Jarle på Universitet kl 17. Vin og kjeks hver fredag. Veldig sosialt og det er fler enn oss som har med barn. Sist stekte Fredrik og Teodor mariekjeks på lamper i bakken.. Lett duft av kjeks over hele området.. (sto ingen advarsler på om at det ikke går an å steke mat på, så da fikk de lov til å styre litt).

Ingen kommentarer: