Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 22. februar 2011

The Devil wears Prada

Relativt rolig morgen i dag også før mødrene og lillegutt dro avgårde med toget til San Francisco. I går var det temmelig rått og kaldt ute, så på perrongen mens solen stekte begynte det raskt å bli varmt med ullmammelukker (Charlotta ;o) ), ulltrøyer og sokker, lue (Jarl og jeg!!) og mange lag med klær oppå. Tok ikke mange minuttene før vi vrengte av oss og nøt deilige og varme solstråler.

CalTrain tar ca 1 time inn til byen, noen hurtigtog stopper bare på noen stasjoner og bruker 40min. Vi brukte litt tid i går på å sondere terrenget med Lonely Planet og tips fra kjente og hadde en liten plan for hva vi skulle (vi savnet Tale, den tredje mammaen som skulle vært med og som har de best utviklede shoppegenene av oss). Vi hoppet på en buss vi visste gikk til Union Square, men plutselig var vi langt inne i Chinatown og ville ihvertfall ikke hoppe av. En søt dame i pene klær bak oss hjalp oss og et av fem shoppingalternativer fra i går var på bussruten og dit skulle også hun. Så da ble det shopping i Union Street ved Filmore St. Morgenen hadde gått med til å lage amerikanske pannekaker til barna og jeg husket etterhvert at jeg hadde glemt å spise. Så vi startet med en deilig lunsj på en fantastisk, liten cafè på hjørnet Union/Steiner; Rose`s Cafe. Spesielt fint fordi vi fikk et av tre utebord i solen, men også god mat og god service. Det ble også en liten kaffe før Jarl ble for utålmodig og vi rettet nesene mot butikkene.

I Union Street var det ingen kjente merkebutikker, bare små, lokale butikker som hadde tatt inn masse fint. Klær, sko, smykker, kosmetikk, vesker, accessories, klær, sko, klær, klær... Veldig hyggelig altså. Orket ikke prøve så mye, så denne gangen endte Charlotta opp med sko og veske og etterhvert fant jeg meg nye solbriller. Et par kjempefine Pradabriller! Orket ikke bære med meg det store kameraet hele dagen, så bildet er tatt litt sånn oppstilt hjemme i stua. For solbriller er et viktig "must" her i Californialand.

Uansett var det deilig å spasere rolig i solskinnet, kjøpe seg litt mer kaffe og bare slappe av (uten barn for min del). Ikke mye housewifeaktig over aktivitetene i dag.

Tok buss 45 tilbake til Union Square og kikket litt rundt der. Mer trafikk, store kjøpesentre og magasiner, mer stress, men samtidig mange fine butikker også. Det har akkurat åpnet en ny Desigualbutikk på hjørnet Geary og Powell. Kjøpte også noen småting på A&F før klokken plutselig (...) var 18.45 og vi vendte nesene hjemover. Tok igjen buss 45 (nå begynte vi å føle oss lommekjente..) ned til Caltrain på 4th og King og mistet akkurat hurtigtoget. Kjøpte en baguett på Subway før vi satt mer eller mindre i koma på toget hjem.

Hjemme var gutta i godt humør, de hadde hatt en strålende dag med Jarle. De hadde kjøpt drager og kjørt til Half Moon Bay. Det er supert å surfe der og dragene hadde nesten stukket av med ungene. Selvlagde matpakker ble inntatt med god matlyst og vel hjemme hadde de lekt med lego og fått fiskesuppe. Kan ikke annet enn å kalle mannen for SUPERPAPPA!

3 kommentarer:

Sol sa...

Hei igjen Ingunn! åHH Har dere desigualbutikker der og !-det er "jummmy-yndlingsmerket mitt..,det ble det i spania,og etterhvert så startet en veninne av meg å ta det inn i skobutikken sin også, noe jeg likte..da jeg jobber der av og til ! Blir ikke mye lønn da nei!! -Jo når det gjelder å "se hverandre i bloglisten..så dukket jeg visst ikke opp hos en annen veninne heller, og skjønner ikke hvorfor-sjekker litt i instillingene jeg også,så ser vi om vi får det til! Du ligger i min blogliste,og kommer opp greit som" american housewife!"-jeg har ivertfall ikke stildt inn på noe slik at du ikke kan se meg. Så da får vi prøve å finne ut av det. Nei nå skal jeg ut å måke snø!! Har bare kommet ett par meter her..-puddersnø i de siste dagene!-Nydelig men kjipt å måke!!-Da gleder det at vi snart reiser på ferie til sør America!! Klemmer so long!!

Anna sa...

Tror ikke du er så værst på shopping du heller ;-)
Det høres ut til at du/dere har det bra der borte i Uniten. Plukk opp noen gode oppskrifter på brownies, muffins, cookies ol, og del med oss!

Unknown sa...

Ser du har fått kontakt med Marte - som kaller seg Sol? Jeg var jo sammen med Marte og Sebastian i Lillesand i helga, var veldig koselig. Bra du løper så ikke alle godsakene
"fester" seg. Har kjørt bilen ned i Gøteborggata, i kveld/natt skal gata ryddes for snø.