Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 14. februar 2011

Valentine`s Day

Noget større enn i Norge.. Her har det vært kjørt i rosa og rødt i flere uker, Valentine`s Day går ikke akkurat hus forbi. Ikke en gang om man er mann og aldri er i butikkene, til og med på bensinstasjonene blinker det i rosa hjerter.
I dag har barna hatt fest på henholdsvis skole og barnehage. Har utrolig nok ikke tatt noen bilder (snufs, glemte kameraet hjemme) så det får bli med historiene.

Jeg var med da klassen til Fredrik hadde fest. Vi var 5 mødre som dekket opp med hjerteduker, tallerkner, lite glass med frosting (kakeglasur), lite glass med hjertegodteri, hvert bord med seks barn fikk to glass med strøpynt og to tuber rød gelepynt. Og til slutt en kake hver. Nå var det bare fantasien som kunne sette en stopper. Hjertekakene var ca 1 cm tykke og det var få kaker som til slutt var under 3 cm høye. Alle hadde fått en liten pose der de kunne pakke ned sin kake, ELLER de kunne spise den. Samlet inn alle posene unntatt tre da de var ferdige, de tre som laget en liten doggybag hadde vondt i magen...
I barnehagen var Jenny den heldige/uheldige som har bursdag på en merkedag og der hadde de fått kake så det holdt. Teodor hadde også rødmaling i håret og på klærne uten at jeg vet hvor det kom fra. De smilte ihvertfall begge to fra øre til øre og da er det meste greit.
Fra begge hold var det også ønskelig at barna hadde med et kort til hvert av de andre barna i klassen, et Valentines kort. Hadde lenge planer om å lage kort, klippe og lime med barna og virkelig "kose" oss. På søndag ettermiddag bar det ut i butikken for å få kjøpt 60 ferdiglagde kort. Og på kvelden hadde vi et svare strev med å få gutta til å signere... Og det verste var at hvert kort skulle ha to godterirør som en amors pil, Jarle og jeg hadde konkurranse om å lage dem ferdig raskest, Fred og Jarle lagde til skolen og Ted og jeg til barnehagen. Fredrik og Jarle vant (men de skulle bare lage 23 mot våre 30 ;o) ).

Og i dag har de altså med seg hver sin pose hjem med sine respektive 23 og 30 hilsner. Og la oss si at det er fler en oss som endte med ferdiglagde godterikort.


Spørs om jeg får i dem middag i dag. Nå sitter de små håpefulle i sofaen og koser seg med tegnefilm (på engelsk selvfølgelig, for å være litt pedagogiske oppe i all kosen).

Trening: 30min på mølla: 5,4km

Ingen kommentarer: