Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

lørdag 19. februar 2011

Exploratorium

Koselig frokost og så delte vi oss, Teodor og Jarle ble i heimen, bakte boller, gikk tur og lekte. Fredrik, Arvid, Jarl, Charlotta og jeg kjørte inn til San Francisco. Været er ikke noe å skryte av, så det passet godt å legge inn en inneaktivitet i dag. Vi var ikke de eneste som hadde tenkt den tanken og det tok litt tid å finne parkering og det var massivt med folk i inngangspartiet. Men Exploratorium er et kjempestort senter/museum og antall mennesker per kvadratmeter ble levelig.


Og for et museum! Alle stands er for å utforske lys, magnetisme, vann, såpe, synet, følelse, kraft, retning og you name it. Etter 3,5 timer var vi utslitte både store og små, og da hadde vi vært gjennom kanskje 2/3 av første etasje. Vi lot være å fortelle gutta boys at det fantes en halv etasje til.

Men av alle tingene man kunne gjøre der inne var det såpeboblestanden som var den morsomste. Der ble vi lenge! Ja, det enkle er ofte det beste.



Vi fikk også spist greit mens vi var der inne. Lang kø, men relativt effektivt fikk vi utlevert pizza og quesedillas og bord seilte også opp da vi hadde betalt.

Her kommer et par bilder av Charlotta som leker seg med lys og bevegelse. Her var det også mange voksne og ungdommer uten barn og vi syntes det var like spennende som barna å være på Exploratorium (selv om vi forsøkte å snike litt mindre i køene når det var noe vi hadde lyst til).



Speil kan også være veldig spennende. Har tatt med et lite flatterende bilde av meg selv og må ta med et litt bedre bare for å vise at jeg ikke er helt ko-ko...
(Dobbeltklikk på bildene og få dem opp i stor størrelse)




Og gutta så ut som de svevde i lufta:



Et annet høydepunkt var selvfølgelig gatekjøring i San Francisco by. Og igjen, vi hylte da vi kom over bakketoppen og skulle nedover. Og så er man glad man har på bilbelte for man føler virkelig at man er på vei fram og ut.
Nå er vi tilbake i heimen og gutta sitter i sofaen med hver sin DS og er slitne og glade. De snakker sammen konstant mens de spiller, fantaserer og viser hverandre, så det er ikke verdens mest usosiale aktivitet. Dessuten er mammaene også slitne, og en liten timeout er deilig.

Ingen kommentarer: