Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 15. februar 2011

Starbucks

Thank God for Starbucks!
Vi har ikke dette vidunderet i Norge, men det er altså en verdensomspennende kaffebar med utspring i USA. Min favoritt er Tall Caramel Latte og jeg klarer stort sett å karre til meg en kopp daglig. Det er også en kjempestor matvarekjede her som heter Safeways. Har vel nevt hvordan radene der er så lange at dersom man faktisk går ned hver rad hver dag så trenger man nesten ikke mer trening, stoort. Vel poenget mitt er at på Safeways har de ofte egne Starbucksbarer. De har også handlevogner formet som biler til barna. Og er man heldig får man tak i de blå. Da er man rustet for lang handletur for de blå har nemlig både video med Mikke Mus Clubhus og kaffeholder.
Dette er selvfølgelig kun en allright opplevelse dersom barnet faktisk holder seg inne i det lille buret sammen med filmen sin. Mine barn fungerer nok ikke helt på den måten. Det er litt mer hengende ut av vinduene og ship o`hoi mens man grabber tak i alt innen 75 cm.
Men da er kaffen god å ha..
I dag var det litt vanskeligere å levere barna igjen. Fredrik ble litt tversgående da han skjønte at dagen i dag ikke ville inneholde godteri til frokost og kake til lunsj. Teodor hermet litt etter Fredrik og sa han syntes barnehagen var skummel. Han hoppet dog glatt over havregrøt til frokost for han vet at de får Snack i barnehagen. I dag var det bagel med syltetøy og lillegutt var happy da mor gikk.
Vi har egentlig avtalt playdate hos kompis Jimmy i dag. Har ikke tlf-nr til mor og tror mailen min har endt et sted i cyberspace, så vi får se. Playdate er et avtalt møte hjemme hos noen. Spennende å se hvordan vi liker det konseptet.

PS: ser at det er en del som er innom bloggen, og spesielt fra Norge. Det synes jeg er kjempehyggelig! Og igjen, skriv gjerne kommentarer, spørsmål, hilsner. Vi følger med hele familien, bloggen er et slags fotoalbum for oss og vi snakker om opplevelsene vi har hatt når vi ser på bloggen selv.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det var litt av et lekehus hos de nye vennene, og veldig hyggelig å bli kjent med dem skjønner jeg. Jeg var hos Tale på jobben i forgårs og sendte med presanger til alle dere bursdagsbarna i mars - fikk streng beskjed om at de ikke måtte inneholde mat, for det er forbudt. Men skjønner at matutvalget er STORT, som mye annet over there - bortsett fra skikkelig Ingers rugbrød, hadde vært noe det.
klem fra Moamamma