Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

søndag 10. april 2011

Carmel by the sea

Lei av datatrøbbel, ja...

Vel, to dager totalt nå uten å blogge. Abstinensene øker og jeg har nå sunket så dypt at jeg blogger fra Safeway, den store matvarebutikken. Måtte få hjelp av en pensjonist for å logge meg på nettverket og har sett på bildene hans fra det siste året, men prøver meg nå på et lite innlegg (selv om han veldig gjerne vil prate litt til om den norske legen sin..).

Vi kom oss ikke til Yosemite denne helgen. Det er fortsatt masse snø der oppe og jeg tror vi venter til mai, kanskje mamma kan bli med oppover også når hun kommer i midten av mai. Da har snøen smeltet og det er før skoleferien begynner og det fylles opp med campere i alle aldre.


Vi kjørte heller en tur sørover igjen. Det er utrolig vakkert nedover highway 1. Vi satte kursen mot Carmel by the sea og kjørte en rute/vei som heter 17 Miles Road. Det er en veldig kjent vei med bolighus i type kjendisstørrelse og kjendispris. Man må betale $10 for å kjøre igjennom og det er to store golfbaner der, picnicområde, bird- and sealrock, kjempefine strender og så alle de store, fantastiske husene med dertilhørende velfriserte hager. De store, eventyraktige trærne gjør området enda mer idyllisk og det er ikke rart folk faktisk betaler 60 kroner for å komme inn og se hvordan de rike og velpleide har det. På den annen side ville jeg nok ikke bodd på en slik turistrute der folk betaler for å kjøre sakte forbi og ta bilde av hagen min...




For oss var strendene det beste stedet å være, som stort sett alltid. Gutta stortrives og får brukt alle guttekreftene sine mens mor og far kan slappe av et øyeblikk med bok og som her; en øl.


Vi hadde det også moro med å klatre på steinene og se på fugle- og selsteinen:

Litt vanskelig å se kanskje, men hele denne steinen er full av fugler på toppen og sel fra midten og ned. Selene oinker og bråker. Moro for unga.
Dobbeltklikk på bildet, så ser du faunaen bedre :o)


Ingen kommentarer: