Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

onsdag 9. mars 2011

Første tur med Garmin

Deilig tur i det blå!
Kjørte Teodor til barnehagen og har på Google Earth (nettside) målt opp en rute som starter der og så opp til Stanford og rundt noe man kaller the Dish. Det var mye bakker, ja! Et par ganger var det såvidt bena flyttet seg framover. Men pushet på, fulgte pulsen og hvor fort/sakte!! det gikk og lot meg motivere av det. Tenkte ikke på beina en eneste gang. I tillegg er denne løperuta fantastisk estetisk sett. Foreløpig er det veldig grønt og det er kyr og veldig nasjonalromantisk Det er utsikt over hele området og jeg tror faktisk man ser helt til San Francisco.
Forsøkte å laste inn programvaren til løpeklokka på PC`en i går uten hell. Noe av poenget er å kunne laste inn ruta man har løpt, se når det gikk fort og når det gikk sakte. Man ser da også hvor bratt det var og hvordan man presset pulsen opp eller roet ned. Og det får jeg ikke gjort nå da.. Æsj. Vet ikke hva som er galt heller, eller hvem man kontakter for å finne det ut..
Uansett, mila er gjennomført igjen og jeg er kjempefornøyd!

Tid: 01.02.57   Avstand: 10.18km     Gj.snitt: 9,7km/t     Max tempo: 14.3km/t     Cal: 686
Snitt puls: 175bpm     Max puls: 189bpm

Har etter litt pussel i kveld fått gjort om til meter istedenfor miles og er veldig fornøyd med det. Fant også pulsen og hvordan jeg får lagt inn løyper på gps`en slik at man kan løpe mot seg selv ved en senere anledning. Moro..
                                                                    

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho!

Takk for gratulasjon på bloggen! Vi har hatt en super bursdagsfeiring med indrefilet, kaker og cava:-D

Skræbelars med ny klokke! Jeg har nesten lik (garmin 310XT) og er storfornøyd. Det er glimrende å konkurrere med seg selv, for oss med konkurranseinstinkt noe over gjennomsnittet...
Husker at det var litt kronglete med installering av programvaren, men fikk det til etter litt knot. Det følger vel med en sånn USB sak som skal i Pcen? Ellers er det moro å lese at du er bitt av løpebasillen. Sikker på at du kommer til å løpe godt under 50 min i NY om du holder koken frem til da. Her går det ganske trått med treninga. Hater mølle, og mangler litt motivasjon til å dra ut i mørket etter at trollene har lagt seg.. Men må komme skikkelig igang snart. Under 2 måneder til Sentrumsløpet og halvt år til maraton i Berlin.... hmm... må kanskje på mølla likevel:-/ Vegard

Anonym sa...

Bravo! Detta kommer du att fixa alldeles utmärkt.
Hade en liten gnutta motivation, när jag kom hem, med ambitionen att komma igång med träning igen! Dessutom tre dagar utan repetitioner på operan. Hurra! Jarl har brännkoppor.... ja, ja.