Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

fredag 18. mars 2011

Tornadovarsel!

Den var ny...
Half Moon Bay er utsatt, det kom på radioen nå midt i en sang.
Nabobyene våre Redwood og Burlingame har bedt sine innbyggere holde seg innendørs og folk som bor i trailere/campingvogner er bedt om å finne ly i bakkefaste bygg..

Jeg satt i bilen da varselet kom og det var skikkelig storm en stund. En stakkars husløs fikk jakka nesten blåst over hodet og regnet blåste i sikk sakk.
Det roet seg heldigvis før jeg snakket med en mamma foran skolen. Og hun sa "Tornado?? Vi er jo midt i jordskjelvland, her er det lenge siden noen tornado!"
Og så ble det hele avblåst da stormen ikke hadde klart å danne en tornado allikevel. Gudskjelov.

Men med Japan som står midt oppe i kanskje sin verste krise siden andre verdenskrig får man økt respekt for naturen og hva den kan finne på. San Andreasforkastningen ligger jo rundt her et eller annet sted (vage minner fra videregående og geografien) og på et eller annet tidspunkt skal vel store deler av California rives løs fra kontinentet og drive ut med en annen plate i Stillehavet. La oss håpe det blir senere og ikke før.

Besøk
I dag har vi endelig hatt besøk av Jimmy, Christine og lille John. Fint å ha noen å leke med. Fredrik fikk et håndholdt spill for læring av språk, matte etc, med Starwars -kult. Og Teodor fikk duplo. Veldig hyggelig og vi spiste masse cookies..
Jimmy fylte 5 år 14.mars og vi hadde fest for gutta sammen.

Og nå er det planlegging av neste marsbursdag. Jarle fyller 38 år i morgen :o)

Ingen kommentarer: