Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 28. mars 2011

Litt mammalyx

I dag har jeg fått manikyr og pedikyr. Kom på at jeg fikk manikyr før bryllupet (begynner å bli noen år siden...), men det var ingenting i forhold til dette. Ble satt i en stor, deilig stol med massasje, bena i vann og så holdt 2 damer på med hender og føtter i en time. Fikk også filt litt hard hud på føttene og deilig massasje av hender og underarmer, føtter og ankler/litt legg. De fniste litt begge to over at det var så mye neglebånd å fjerne... Ja, sånn ser norske hender og føtter ut. De er vant til å være innpakket i sokker og votter. Og det er vel bare å innrømme at jeg ikke har lagt altfor mye av tiden min inn i egenpleie de siste årene. Men dette kan godt bli en vane. Med tips ble det 300 kroner og resultatet er supert :o)




Det fine været er tilbake og parken står for tur, deilig. Klimaet er noe av det beste med California. Lite regn, sjelden for kaldt, sjeldent for varmt -spesielt her i Bay Area.
Nå pakker vi frukt og lett servering for å ta lunsjpicnic i Burgess Park. Og kanskje treffer vi Christine og gjengen også. Bra start på uka (til tross for en natt stort sett uten søvn grunnet mageknip og våken 3 åring.

Jarle har forresten startet opp med søvntrening etter å ha lest en bok basert på forskning gjort her på Stanford. De hevder søvnproblemer er mer utbredt enn allmennpraktiserende leger liker å tenke på og at problemet ikke tas seriøst nok. Og så kompenserer man med koffein og underskuddet på søvn bare øker. Søvnmangelen hevder de videre ligger til grunn for mange andre problemer av spesielt psykisk karakter. Og det gir jo mening.
Jarle hadde første dag uten kaffe i går og var ikke i særlig god form. Både trøtt og med hodepine. Søvntreningen går over tre uker, uten kaffe, TV, sen mat. Hmmm. Spennende..


Har forresten endelig fått ladet opp kameraet, så jeg skal legge til bilder senere i dag :o)
Nå skal vi ut!

Ingen kommentarer: