Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

tirsdag 29. mars 2011

Siste marsbursdag

Etterhvert er liksom ikke bursdager like spennende lenger, men det er absolutt en anledning til å kose seg og så kan man bruke det hele dagen med et  "ja, men det vil jeg og det er min bursdag". Har fungert strålende hele dagen.



Har fått fine gaver i dag. Pulsklokke som er litt mindre prangende enn den store Garminklokka og kan brukes til trening når man ikke skal løpe. Masse flotte treningsklær og fra Jarle og gutta: en Ipod Nano som jeg har ønsket meg. Skal bli godt å drømme seg bort med litt musikk på øret. Dette er en bitte liten tingest på 4x4cm og den veier ingenting.

Søte 3 åringen spiser frokost og trenger ikke tallerken...



Trening
Etter "frokost" gjorde tre av familiemedlemmene som de pleier mens jeg dro på Yoga med Anniina og Uthe (kollegaer av Jarle). Min første gang med hel yogatime og det var superdeilig. Man strekker og tøyer og bøyer. Vi var 50 stykk og jeg trodde læreren skulle miste kontrollen, men neida, der ble vi trykket og dyttet på og korrigert til jeg tenkte at det kunne bli vanskelig å komme seg til utbrettet posisjon igjen.
Da jeg gikk ut, følte jeg meg 3 cm høyere og så myk som jeg aldri har vært før.

Dro rett på Starbucks, kjøpte kaffe og sandwich og satte meg med bok i sola. Ny lykkefølelse. Følte også at det ikke er så verst å føle seg i så god form og faktisk konstatere at man har blitt hele 34 år.

Hva gjelder trening har jeg nå et luksusproblem. Jeg har lyst til å trene yoga to ganger i uka, bodypump to ganger og så skal jeg jo løpe 3-4 ganger om jeg skal kunne komme meg i shape til New York mini. Det begynner å bli mange økter. Et alternativ er å løpe og trene yoga på samme dag. Anna, du har kanskje noen tanker om det som både er Yogainstruktør og løper? Hvilken rekkefølge ville du i tilfelle velge å sette de sammen i?

Parken
Været er supert igjen og vi dro i parken og møtte Christine og gutta. Hun sier at det nå mest sannsynlig blir fint resten av året. Kanskje litt regn på noen formiddager, men nå skal det bare bli varmere så er sommeren her.
Herrlig.




Vi tusler rundt i sandaler og shorts, Teodor kjørte barings og livet blir med en gang 10 ganger enklere. Jarle joinet oss etterhvert og så dro vi til en restaurant rett ved siden av togstasjonen. Fra nå kaller vi den bare "Teoranten". Teodor simpelten elsker togene og når de begynner å tute, løper han bort til hushjørnet for å se. En kveldsutflukt kan også være å gå bort til togstasjonen, sitte på en benk og vente på toget. Det er i grunnen den eneste gangen han sitter stille. Han er superfascinert.

Disse bildene ble tatt forleden dag

To etasjer, Caltrain

Spiste sverdfisk og pizza mens gutta så på tog. 



Jeg begynner også å tenke på ting jeg kan tenke meg å fortsette med når vi kommer hjem igjen til Norge, både trening, lesing, blogging, parkturer med gutta. Men det skal samtidig plasseres 8 timer jobb x5 inn i den ukeplanen og noen vakter også i løpet av en måned... Logistikk må bli et nøkkelord som vi må bruke enda mer tid på.


3 kommentarer:

Astri Hildrum sa...

Gratulerer med dagen Ingunn!! Ser ut som nok en fantastisk kake:-)

Charlotta sa...

STORT GRATTIS på födelsedagen!!! från Opplandsgategänget till dig också.
Och grattis till de fina presenterna. Naglarna är jag mycket avundsjuk på!!!

Här kommer våren med stormsteg. Själv antar jag att jag är förkyld och inte allergisk eller både ock kanske. Iallafall har vi "advantage us" när det gäller brännkoppor, men vad som sker när kuren är över, vet man ju inte.

Stor kram från oss!

Anna sa...

Å,det ser så deilig ut med t-skjortevær! Du har vært snill i år:-)
Yoga og løping på en dag går fint,men det er nok lurt å løpe først og trene yoga etterpå. Fin kombinasjon det.