Om meg

Bildet mitt
Vålerenga, Oslo, Norway
Jeg er en aktiv småbarnsmor med full jobb, 2 gutter på 4 og 6 år, instruktør på SATS og en ganske fersk interesse for løping. Begynte bloggelivet da vi var 7 måneder i USA i 2011 og skrev små reisebrev hjem. Liker å blogge og nå blir det mest om trening, men litt blir det også om hverdagsliv, mat, Osen og nytt landsted og ting jeg tilfeldigvis ønsker å kommentere. Min mail: ingunnmosshildrum@hotmail.com

mandag 21. mars 2011

Mandag...

Ny uke og nye muligheter. Startet ikke særlig bra. Nr 1 kom inn i senga vår kl 4 og nr 2 hylte og kauket og vekket halve huset kl 5, så det ble noen timer med 4 i sengen og det er sjelden noen suksess. Jeg sovner igjen, men ikke tungt og vekkes derfor lett og toget som tuter seg gjennom området her fra kl 5 irriterer VELDIG slike morgener.

Fikk meg en liten treningsøkt uten å belaste bena, handlet og hentet barn. Det regner ikke nå, men er veldig fram og tilbake. Orket derfor ikke ta dem til parken og vi holder på å gå på veggen her nå alle tre. Klokka er kvart på fem og Jarle kommer snart hjem til middag.
Merker en forandring på gutta. De leker mer sammen nå. Teodor har begynt å leke rollespill sånn som Fredrik og de kan leke med sjørøverskip og borg sammen. De lekeslåss mer, de klatrer og roter og ler og styrer på. Så får gutter være gutter og jeg prøver å la være å bli sint når de har knust alle tomatene sammen med banan og appelsin og pakket det hele inn i resten av aluminiumsfolien og skal gi det hele som en gave til meg, tjo hei.

Akkurat nå kom sola inn på verandaen, "Use somebody" av Kings of Leon kom på radioen og humøret stiger til tross for at fire små føtter sparker alt de kan i veggen mellom gutterommet og stua. Hva gjør man da? Skrur på radioen høyere og håper at naboen ikke er hjemme... 

Trening
Kjenner at jeg har trent 9 dager på rad og trenger hvile. Det er i grunnen det største problemet mitt når jeg bestemmer meg for noe. Klarer ikke å trappe opp rolig, men kjør på -hele tiden -full pupp!
Disse achillesene mine var plagsomme til å begynne med og jeg har forsøkt å tøye godt ut etter hver økt. Det har hjulpet veldig og nå er det faktsik ganske mange dager hvor jeg kan ta på achillesene uten at de er ømme. Men et sted som har begynt å bli plagsomt istedenfor er utsiden av leggene, rett over anklene og ca 20cm oppover. Det er en tynn liten hinne som ligger over her og føler seg litt utsatt nå da. Men jeg klarer ikke finne en måte å tøye/strekke denne biten på og får dermed ikke gjort noe for at det skal bli bedre annet enn å pause litt.

Bodypump har blitt en fast bit av treningen min og jeg blir definitivt ikke så sur i musklene lenger og kroppen adapterer seg. Savner fortsatt styrketreninga der målet er å bli sterkere, men Bodypumpen er morsom og flyter godt.
Har lagt på litt ekstra vekt nå som det har gått 5-6 uker og vet hvor mye som må av og på for hver øvelse. Har begynt å glede meg til nytt program som kommer i april. Tror det er den samme musikken som brukes i Norge og SATS startet altså med Les Mills konseptet i slutten av februar og fler enn meg har nå prøvd dette. Kom gjerne med tilbakemeldinger om hva dere synes.


Ingen kommentarer: